با تكيه بر نيروهای ولايت محور، توان مقابله با دشمن در هر مقياسی هستيم
کد خبر: 2423477
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

با تكيه بر نيروهای ولايت محور، توان مقابله با دشمن در هر مقياسی هستيم

گروه اجتماعی: فرمانده نيروی دريايی سپاه گفت: اكنون تجهيزات و امكانات ما نسبت به آن زمان به مراتب جهش و گسترش و افزايش اطمينان بخشی داشته است و با اين توانمندی در كنار مهم ترين محور دفاعی خودمان يعنی نيروی انسانی خدامحور و عقيده محور، توان مقابله با دشمن در هر سطح و مقياسی را داريم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان٬ روز گذشته 9 مهرماه دريادار پاسدار علی فدوی فرمانده نيروی دريايی سپاه در اجتماع پاسداران ستاد اين نيرو در بندرعباس با اشاره به ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، گفت: تجربه دوران هشت سال دفاع مقدس سرمايه گرانبهايی است كه ظرفيت مقابله با هر بحرانی را ايجاد كرده است.
وی خاطر نشان كرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، چه در سطح تاكتيكی و چه در سطح استراتژيك، قابليت‌های بيشماری را برای ما پديد آورده و مقياس توانمندی‌های ما را در همه ابعاد گسترش داده است. اين مقام مسيول افزود: امروز قدرت و توان دفاعی ما با بهره‌گيری از تجربيات دوران دفاع مقدس به نقطه قابل اطمينانی رسيده است.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در ادامه به جريان رويارويی مستقيم آمريكا با جمهوری اسلامی ايران اشاره كرد و گفت: يكی از ويژگی های بارز نبردهای دريايی ما، درگيری مستقيم با آمريكا بود.
اين مقام مسيول افزود: آمريكا زمانی كه احساس كرد موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ايران تغيير كرده است، خودش مستقيما وارد جنگ شد و با حمله به سكوهای نفتی ما سعی كرد تا حمايت روانی و عملياتی خود را از صدام اعلام كند.
وی با بيان تاريخچه‌ای از حوادث خليج فارس در طول دوران دفاع مقدس، گفت: از اسفند سال 1365 كه آمريكايی‌ها مستقيما با ما وارد جنگ شدند و دست عراقی‌ها را در دريا برای هدف قرار دادن توانمندی‌های ما باز گذاشتند، حضورشان را در خليج فارس پررنگ كردند تا مانع از اقدام مقابله به مثل ما شوند.
دريادار پاسدار علی فدوی خاطر نشان كرد: آمريكايی‌ها با حمايت‌های پنهان و آشكار از صدام، بسياری از زيرساخت‌های حياتی ما را در خليج فارس مورد حمله قرار دادند و شرايط سختی را برای اقتصاد و امنيت ما ايجاد كردند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود، گفت: به دليل شرايطی كه در خليج فارس برای ما ايجاد شد، صادرات و فروش نفت ما با مشكلات زيادی مواجه گرديد و در حاليكه قيمت جهانی نفت 18 دلار بود، قيمت نفت ما به 6 دلار رسيد و در حالی كه ما بايد 3 ميليون بشكه نفت در روز صادر می كرديم، در بعضی روزها، صادرات نفت جمهوری اسلامی به زير 100 هزار بشكه رسيد. وی افزود: در چنين شرايطی، ارتش به تنهايی قادر به مقابله با اقدامات دشمن در خليج فارس نبود و از اينجا بود كه سپاه رسما وارد ميدان شد.
علی فدوی با بيان اين كه طراحی های دشمن برای نابودی ساختارهای اقتصادی كشور در خليج فارس، تماميت كشور را در معرض خطر قرار داده بود، گفت: اقدامات مقابله به مثل يكی از بهترين راهكارهايی بود كه می توانست مانع از تحقق اهداف دشمن از جمله آمريكايی ها در منطقه شود.
وی افزود: اگر تا قبل از ورود سپاه، در ازای هر سه كشتی ما كه مورد حمله قرار می گرفت،‌ يك كشتی با عمليات مقابله به مثل مواجه می شد، با ورود آشكار سپاه، اين جريان بر عكس شد، ‌يعنی در ازای هر يك فروند كشتی ما كه مورد اصابت قرار می گرفت، سه فروند از جبهه دشمن، مورد هدف قرار می گرفت.
فدوی گفت: حمله به كشتی‌هايی كه برای حاميان مالی عراق تجارت می كردند هم در دستور كار قرار گرفت.
وی افزود: طرح نصب پرچم آمريكا بر روی كشتی‌ها و اسكورت نفتكش‌ها توسط ناوها و رزم ناوهايی آمريكايی نيز راه به جايی نبرد و سرآمد شكست اين طرح، برخورد نفتكش بريجتون به مين و وحشت رزناوها و ناوچه‌های آمريكايی اسكورت كننده اين نفتكش از جمله رزمناو فكس و كروملين بود.
فرمانده نيروی دريايی سپاه در ادامه گفت: ما در آن روزهای حساسی كه از كمترين امكانات دفاعی هم محروم بوديم، دشمن برخوردار از مدرن ترين امكانات روز دنيا را به استيصال و درماندگی كشانديم. وی افزود: اكنون تجهيزات و امكانات ما نسبت به آن زمان به مراتب جهش و گسترش و افزايش اطمينان بخشی داشته است و با اين توانمندی در كنار مهم ترين محور دفاعی خودمان يعنی نيروی انسانی خدامحور و عقيده محور، توان مقابله با دشمن در هر سطح و مقياسی را داريم.
captcha