دومين دوره آموزش مهارت‌های هفت‌گانه رايانه‌ای در سودان آغاز شد
کد خبر: 2426436
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

دومين دوره آموزش مهارت‌های هفت‌گانه رايانه‌ای در سودان آغاز شد

گروه اجتماعی: دومين دوره آموزش مهارت‌های هفتگانه رايانه‌ای، به‌همت رايزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران در سودان، در مركز فرهنگی امدرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين دوره پس از اجرای موفق اولين دوره آموزش مهارت های هفتگانه كار با رايانه در مركز فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در امدرمان و در پی استقبال فراگيران سودانی، طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين ملكوتی‌تبار، رايزن فرهنگی كشورمان در مركز فرهنگی ام‌درمان افتتاح شد.
در ابتدای مراسم پس از تلاوت آيات نورانی قرآن كريم، توسط يكی از دانشجويان سودانی، يكی از هنرجويان به قرائت قطعه‌ای در مدح پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) پرداخت و فضای جلسه را با ذكر مناقب رسول الله(ص) طراوت دوچندان بخشيد.
سپس عليرضا فدوی، كارشناس و وابسته فرهنگی ايران، ضمن خوشامدگويی به دانشجويان دوره دوم آموزش مهارت‌های هفتگانه رايانه اظهار داشت: ما در رايزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارطوم، تمام تلاش خود را مصروف می‌داريم تا با اجرای برنامه‌های مفيد و جديد جهت گسترش هرچه بيشتر ارتباطات برادرانه دو ملت دوست ايران و سودان، در خدمت جوانان و ملت سودان باشيم.
وی سپس با اشاره به افتتاح دوره‌های جديد توسعه مهارت‌های ويژه بانوان در رشته‌های خياطی، گلدوزی و شيرينی‌پزی در روز گذشته در همين مركز گفت: هدف ما از تشكيل اين دوره‌های آموزشی در زمينه‌های گوناگون از جمله آموزش زبان فارسی، آموزش رايانه و آموزش‌های توسعه مهارت‌های بانوان اين است كه در راستای ارتباطات فرهنگی عميق دو كشور، به ياری خداوند منان بتوانيم خدمت كوچكی جهت پيشرفت و ترقی دختران و پسران كشور دوست و برادر سودان ارائه دهيم تا با به‌كارگيری علم و فن، همگی در راه اعتلای اسلام عزيز و سرافرازی مسلمين در جهان قدم برداريم.
در ادامه برنامه، مقاله‌ای از سوی يكی از هنرجويان سودانی در رابطه با انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) برای جمع حاضر قرائت شد، سپس ابراهيم عثمان، استاد دوره پس از معرفی به فراگيران به ايراد سخنانی در خصوص نقش و جايگاه مهم رايانه و فن آوری‌های مربوط به آن در زندگی روزمره اجتماع انسانی پرداخت و كسب مهارت‌های رايانه‌ای را جزء لاينفك زندگی امروزی دانست.
شايان ذكر است 20 نفر در اين دوره ثبت‌نام كرده‌اند كه در پايان به آن‌ها گواهی قبولی اعطا می‌شود.
captcha