برگزاری همايش «حافظ در هنر و ادب امروز» با حضور 15 اديب
کد خبر: 2426695
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴

برگزاری همايش «حافظ در هنر و ادب امروز» با حضور 15 اديب

گروه ادب: دبير همايش «حافظ در هنر و ادب امروز» از برگزاری اين همايش طی روزهای 18 و 19 مهرماه با حضور 15 اديب در محل مركز فرهنگی شهر كتاب خبر داد.

علی‌اصغر محمدخانی، دبير همايش «حافظ در هنر و ادب امروز»، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به مركز فرهنگی شهر كتاب اينكه هر سال برای سال‌روز بزرگداشت حافظ همايشی را برگزار می‌كند، افزود: امسال نيز همايشی با همين رويكرد همچون روز بزرگداشت سعدی و سهروردی برگزار خواهيم كرد.
وی با بيان اين مطلب افزود: طی سال گذشته همايشی با عنوان حافظ در زمانه و دو سال گذشته نيز همايش حافظ و موسيقی را برپا كرديم كه در اين دوره نيز همايش با حضور هنرمندان و شاعران برگزار می‌شود.
به گفته محمدخانی، در اين همايش كه طی دو روز 18 و 19 مهرماه برگزار خواهند شد، هنرمندان و شاعران درباره تاثير حافظ و اشعار او بر زندگی و آثارشان به سخنرانی می‌پردازند.
از جمله اين برنامه‌های می‌توان به موضوعات «حافظِ خوشنويسی»، «حافظ در زندگی مردم امروز»، «راز حافظ»، «مطرب عشق» و «حافظِ شعرهای من» اشاره كرد كه به ترتيب با سخنرانی غلامحسين اميرخانی، بهاء‌الدين خرمشاهی، خسرو سينايی، حسام‌الدين سراج و شمس لنگرودی برگزار می‌شود.
همچنين سخنرانی درباره «تصوير در غزل و نگاره» با حضور محمدرضا اصلانی، «حافظ و جهان‌ملك خاتون» از محمدعلی سپانلو، «حافظ و معماری» از مهدی حجت، «وضعيت‌های متناقض‌نما در شعر حافظ» از مصطفی مستور، «صد گونه تماشای گرافيك» از فرزاد اديبی، «مذهب مدارا» از حافظ موسوی، «حافظ و رسم مسلمانی» از اسماعيل امينی، «ريتم تصويری در شعر حافظ» از شيوا مقانلو، «جنبه‌ انتقادی شعر حافظ» از هيوا مسيح و «حافظ‌خوانی كاربردی» از عليرضا محمودی ايرانمهر، از ديگر برنامه‌های اين همايش به شمار می‌آيند.
همايش«حافظ در هنر و ادب امروز» از ساعت 15 طی روزهای 18 و 19 مهرماه به همت مركز فرهنگی شهر كتاب و مؤسسه‌ دانشنامه‌ فارس در محل مركز فرهنگی شهر كتاب واقع در خيابان شهيد بهشتی، خيابان شهيد احمد قصير، نبش كوچه‌ برگزار خواهد شد.
captcha