ديدار اعضای ربوده شده جمعيت هلال احمر در ليبی با وزير امور خارجه
کد خبر: 2428530
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

ديدار اعضای ربوده شده جمعيت هلال احمر در ليبی با وزير امور خارجه

گروه سياسی: گروگان‌های آزاده شده جمعيت هلال احمر كشورمان در ليبی و خانواده‌های ايشان عصر دوشنبه با علی‌اكبر صالحی ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اكبر صالحی در اين ديدار صميمی ضمن تبريك آزادی و بازگشت امدادگران به گروگان گرفته شده جمعيت هلال كشورمان در ليبی، اين موفقيت را مرهون تلاش‌ها و پيگيرهای مستمر دستگاه ديپلماسی با هماهنگی و همكاری ساير بخش‌های ذی‌ربط دانست و از همه دستگاه‌ها به خصوص همكاران خود در دستگاه ديپلماسی و سفارت كشورمان در طرابلس تشكر و قدردانی كرد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه آحاد مردم فداكار ايران در خلال دوران پيروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی، باورها و ارزش‌های انسانی و الهی مثل ايثار و فداكاری را اثبات كردند، حضور امدادگران جمعيت هلال احمر كشورمان در كشور ليبی را در راستای همان باورها و ارزش‌های متعالی و خدمت به مردم ليبی توصيف كرد.
وی افزود: به طور قطع تجربه شما در اين مأموريت الهی و انسانی در جهت كسب رضايت الهی و خدمت به خلق خدا‌، عزم شما سفيران صلح و دوستی و انسان‌دوستی را در ماموريت ارزشمندتان راسخ‌تر خواهد نمود.
صالحی همچنين با اشاره به تلاش دشمنان ايران اسلامی برای مخدوش كردن چهره كشورمان در بين افكار عمومی جهان و منطقه خاطر‌نشان كرد: در سايه ايثار و فداكاری اين عزيزان و صبر و شكيبايی خانواده‌های اين عزيزان علی‌رغم دوران سخت اسارت و مظلوميت، پيام نوع‌دوستی و انسانيت مردم شريف ايران به آحاد ملت‌های جهان از جمله مردم مسلمان ليبی رسيد و مردم و دولت ليبی كه خود از خدمات و تلاش‌های انسان‌دوستانه اين عزيزان آگاه بودند، با ابراز ناراحتی از وقوع اين حادثه، نسبت به آزادی امدادگران هلال احمر كشورمان اهتمام داشتند.
صالحی در اين راستا از تلاش‌ها و پيگيری‌های صورت گرفته از سوی دولت ليبی به خصوص وزير امور خارجه اين كشور و برخی كشورهای ديگر در جهت آزادی گروگان‌های آزاد شده جمعيت هلال احمر كشورمان تشكر و قدردانی كرد.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين ابراز اميدواری كرد كه به زودی شاهد آزادی و بازگشت زائران عزيز كشورمان كه در كشور سوريه به گروگان گرفته شده‌اند و خوشحالی خانواده‌های اين عزيزان هم باشيم.
در ابتدای اين مراسم كه محمد شهاب الدين محمدی عراقی، معاون امور بين‌المللی و حقوق بشردوستانه، غلامرضا شاه‌رضايی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، فردين بلوچی، مديرعامل سازمان تداركات پزشكی هلال احمر، محمد عباسی، مدير كل حوزه رياست، سيد منتظر شبر، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان تهران و سيد حسن موسوی، مشاور رياست جمعيت هلال احمر و محمد علی شريفی فرد، كارشناس امور بين‌الملل جمعيت هلال احمر كشورمان و خانواده‌های ايشان، همچنين قشقاوی، معاون امور كنسولی و ايرانيان وزارت امور خارجه و تعدادی از مديران و كارشناسان دستگاه ديپلماسی حضور داشتند، اكبری، سفير كشورمان در ليبی گزارشی از روند تلاش‌ها و پيگيری‌های صورت گرفته از سوی مقامات كشورمان و رايزنی‌های صورت گرفته با مقامات رسمی و غير رسمی ليبی ارائه كرد.
همچنين ظاهر رستمی، مدير كل جمعيت هلال احمر نيز طی سخنانی از تلاش‌های مجدانه‌، دلسوزانه و شبانه روزی مسئولين دستگاه ديپلماسی و سفير كشورمان در طرابلس به خصوص شخص علی اكبر صالحی در روند پيگيری اين موضوع و آزادی اين عزيزان تقدير و تشكر كرد.
در پايان اين مراسم سركار خانم صالحی، همسر وزير امور خارجه هدايايی به همسران گروگان‌های آزاده شده جمعيت هلال احمر كشورمان به پاس قدردانی از صبر و شكيبايی ايشان و به رسم يادبود تقديم كرد.
captcha