اجرای 3 طرح قرآنی در آموزش و پرورش فارس
کد خبر: 2428788
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲

اجرای 3 طرح قرآنی در آموزش و پرورش فارس

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون آموزش ابتدايی آموزش و پرورش از اجرای 3 طرح قرآنی «در محضر قرآن» ويژه معلمان پايه دوم ابتدايی، «33 روز با قرآن» ويژه دانش‌آموزان سوم ابتدايی و «زمزم نور» ويژه كودكان پيش‌دبستانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، سيده‌عصمت انجوی‌نژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس سه‌شنبه، 18 مهرماه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «در محضر قرآن» ويژه آموزگاران پايه دوم ابتدايی فارس خبر داد و گفت: در اين طرح معلمان پایه دوم ابتدايی در استان فارس با تلاوت روزانه يك صفحه از قرآن، علاوه بر استفاده از معنويت تلاوت، با راهبردهای عملی آیات الهی در زندگی نيز آشنا می‌شوند.
وی در ادامه از اجرای طرح «33 روز با قرآن» برای دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدايی در استان خبر داد و افزود: در اين طرح نيز دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدايی با فراگرفتن روش‌های صحيح روخوانی قرآن، می‌توانند آيات اين كتاب الهی را روان ‌خوانده و نيز برای قرائت صحيح قرآن در مقاطع بعدی نيز مؤثر واقع شود.
معاون آموزش ابتدايی آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح قرآنی ديگری به نام «زمزم نور» گفت: اين طرح از جمله ابتكارات اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در دوره ابتدايی است كه در آن به ارائه مفاهيم قرآنی به دانش‌آموزان دوره پيش‌دبستانی پرداخته می‌شود.
انجوی‌نژاد ادامه داد: محتوای قرآنی با عنوان «نسيم مهربانی» برای اين طرح تدوين شده و طرح زمزم نور در حركتی نو و متفاوت از سال گذشته كه در آن بر روان‌خوانی فارسی تأكيد می‌‌شد، امسال تأكيد طرح مذكور بر روان‌خوانی قرآن كريم است.
وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش جهت بزرگداشت حافظ، گفت: طبق سند تحول بنيادين مجموعه‌ای از طرح‌ها برای مقطع ابتدايی اجرا می‌شود كه در شش ساحت تعريف شده است.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: ساحت اخلاقی، زيستی و بدنی، زيباشناختی و توجه به خلاقيت دانش‌آموزان، علمی و فناورانه و نيز اجتماعی و سياسی، شش محور اين موضوعات است و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌هايی در مدارس اجرا می‌شود كه از جمله آن‌ها برگزاری برنامه ويژه برای آشنايی دانش‌آموزان با مشاهير از جمله حافظ در استان فارس است.
captcha