400 خدابنده‌ای در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام كردند
کد خبر: 2433169
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

400 خدابنده‌ای در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام كردند

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اداره اوقاف و امور‌خيريه خدابنده گفت: ثبت نام شركت‌كنندگان در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن‌‌كريم در اين شهرستان آغاز شده و تا‌كنون قريب به 400 متقاضی ثبت‌نام كرده‌اند.

اسدالله آقا‌مراد، رئيس اداره اوقاف و امور‌خيريه شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، ابراز كرد: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی يكی از مؤثرترين راه‌های تبليغ و ترويج گرايش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، بنابراين مسابقات هر‌ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و كشوری توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار می‌گردد.
وی افزود: ثبت‌ نام سی و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن‌كريم و مسابقات مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن‌كريم، اذان و ابتهال در اين شهرستان همزمان با سراسر استان‌ از اوايل مهر‌ماه آغاز شده است.
اين مقام مسئول ابراز كرد: هدف از برگزاری اين مسابقات، رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌كريم به ويژه در جوانان و نوجوانان با بهره مندی از حفظ آيات و قرائت قرآن‌كريم و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه است.
آقامراد ادامه داد: ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌كريم در شهرستان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بين اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم در بين جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ايجاد فضای قرآنی در استان در ايام برگزاری مسابقات، تجليل از جوانان فعال در عرصه های قرآنی و تشويق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در اين مسير مقدس از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات محسوب می‌شود.
وی اهداف ديگر برگزاری مسابقات را ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن‌كريم و آشنايی با فضائل اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل‌ بيت(ع)، رقابت سالم، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال، ارتقای سطح اذان‌گويی، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی در شهرستان و توسعه و گسترش آن در جامعه برشمرد.
رئيس اداره اوقاف و امور‌خيريه شهرستان خدابنده اظهار كرد: شركت‌كنندگان در 16 رشته به رقابت با هم می‌پردازند كه مفاهيم تخصصی فقط ويژه بزرگسالان است و تا مرحله كشوری ادامه دارد؛ حفظ يك تا دو و نيم جزء ويژه برادران و خواهران زير 16 سال و ويژه مرحله شهرستانی است.
اين مقام مسئول گفت: حفظ 5 جزء ويژه برادران و خوهران زير 16 سال و حفظ 10 جزء ويژه برادران و خواهران زير 16 سال و بالای 16 سال بوده و تا مرحله استانی ادامه دارد؛ همچنين حفظ 20 جزء و ترتيل تا مرحله كشوری و حفظ كل و قرائت تا مرحله بين‌المللی است.
آقامراد، با اشاره به اين‌كه در حال حاضر ثبت‌ نام از متقاضيان شركت در مسابقه در حال انجام است، اضافه كرد: اين مسابقات در رشته‌های مختلف قرآنی قرائت، ترتيل، حفظ و مفاهيم برگزار می‌شود.
وی متذكر شد: ثبت نام شركت‌كنندگان در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن‌‌كريم در اين شهرستان آغاز شده و تا‌كنون قريب به 400 متقاضی ثبت‌نام كرده‌اند.
اين مقام مسئول گفت: مهلت ثبت نام تا 27 مهرماه تمديد شده و طبق برنامه هفته نخست آبان‌ماه مساباقت به طور همزمان در سطح استان برگزار خواهد شد.
رئيس اداره اوقاف و امور‌خيريه شهرستان خدابنده در پايان خاطر‌نشان كرد: مرحله شهرستانی اين دوره از مسابقات اواخر مهر‌ماه همزمان در شهرهای زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم برگزار می‌شود.
captcha