مسابقه «وقف و مردم» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 2436368
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

مسابقه «وقف و مردم» در همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسابقه شماره 5 وقف و مردم در آبان‌ماه با هدف معرفی و شناساندن فرهنگ غنی و ارزشمند وقف، موقوفات و امامزادگان به مردم و همچنين معرفی نيات جديد و متناسب با نيازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

مرتضی نظری‌افلاک، مسؤل روابط عمومی اوقاف و امورخيريه استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه همدان گفت: مسابقه شماره 5 وقف و مردم در آبان‌ماه با هدف معرفی و شناساندن فرهنگ غنی و ارزشمند وقف، موقوفات و امامزادگان به مردم و همچنين معرفی نيات جديد و متناسب با نيازهای روز جامعه برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال چهار نوبت مسابقه وقف و مردم در همدان، با شركت 9 هزار نفر برگزار شد و سؤال مسابقه شماره پنج شامل امامزاده هادی(ع) كه بقعه متبركه ايشان در ميدان باباطاهر همدان واقع شده است از فرزندان كداميك از امامان معصوم (ع) است.
وی اظهار كرد: مردم استان می‌توانند تا پايان ابان ماه پاسخ خود را به سامانه پيام كوتاه 811 114 10000 ارسال كنند.
نظری افلاک تصريح كرد: هدف از اجرای اين طرح آشنايی جامعه با نحوه هزينه كرد درآمد موقوفات و وظايف اداره كل اوقاف و امورخيريه و همچنين ارتباط محكم با مخاطبان است كه بر اين اساس اين ارتباط با مخاطبان و شركت‌كنندگان بعد از مسابقه نيز همچنان تداوم می‌يابد.
مسؤل روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان همدان خاطرنشان كرد: برگزاری مسابقه وقف و مردم در سال جاری در شش شماره انجام می‌شود، و از اول تيرماه هر ماه، يك سؤال را برای مسابقه طراحی كرده و از طريق روزنامه‌ها و نشريات محلی، صدا و سيما، سايت‌ها و بنرهای تبليغاتی به اطلاع هم استانی‌های می‌رسد.
تظری‌افلاک اضافه كرد: در مسابقات وقف و مردم سؤالاتی را در نظر می‌گيريم كه بتوانيم به واسطه آن فرهنگ غنی وقف را بين مردم جامعه در هر سطحی جاری و ساری سازيم و بر اهميت آن تأكيد كنيم.
captcha