سيستم تلفنی پاسخ به سؤالات شرعی در بقاع متبركه كاشمر راه‌اندازی شد
کد خبر: 2438831
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

سيستم تلفنی پاسخ به سؤالات شرعی در بقاع متبركه كاشمر راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر از راه‌اندازی سيستم پاسخ به سؤالات شرعی به صورت تلفنی در امامزاده سيدحمزه(ع) برای نخستين‌بار در خراسان رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعيل تدينی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نمايندگی كاشمر از راه‌اندازی سيستم پاسخ به سؤالات شرعی به‌صورت تلفنی در امامزاده سيدحمزه(ع) برای نخستين‌بار در خراسان رضوی خبر داد.
تدينی با اشاره به اينكه در بقعه متبركه سيدحمزه(ع) و سيدمرتضی(ع) سيستم پاسخ به سؤالات شرعی به‌صورت تلفنی 24 ساعته راه‌اندازی شده است، افزود: هر شماره برای مكان خاصی است مثلاً كليد شماره 1، 2 و 3 برای ارتباط با دفتر مقام معظم رهبری در شهر قم و تهران، كليد شماره 4 مخصوص پاسخگويی به مسائل شرعی و كليد شماره 5 جهت پاسخگويی به مسائل شرعی در حرم رضوی است.
وی با بيان اينكه كاشمر اولين شهری است كه سيستم پاسخ به سؤالات شرعی به‌صورت تلفنی را راه‌اندازی كرده است، گفت: از زمانی كه اين سيستم راه‌اندازی شده در نمازهای جماعت به جای سؤالات شرعی به مسائل اعتقادی پرداخته می‌شود.
تدينی از برگزاری جلسات قرآنی شب‌های جمعه در امامزادگان سيدحمزه(ع) و سيدمرتضی(ع) خبر داد و بيان كرد: اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر در تمامی مراسم‌های مذهبی از جمله شهادت و ولادت‌های ائمه(ع) برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌كند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر همچنين به تغيير نحوه غبارروبی بقاع اشاره كرد و افزود: طی يك سال اخير سعی كرديم غبارروبی هر بار توسط يك نهاد خاص اجرا شود.
وی با اعلام اينكه در هر ماه بايد بقاع متبركه غبارروبی شوند، گفت: معتقديم غبارروبی به اندازه ظرفيت خود، بايد فضای خاص معنوی را در اقشار مختلف ايجاد كند.
تدینی همچنين از اجرای برنامه «ياس نبوی» در ايام فاطميه به عنوان يكی ديگر از برنامه‌های ويژه كه همه ساله اجرا می‌شود، ياد كرد و گفت: طرح ياس نبوی در اين مدت به مدت 10 شب در همه بقاع اجرا می‌شود.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشمر با بيان اينكه در اين ايام با برگزاری مجالس سخنرانی و مداحی درصدد هستيم اين كار را در شأن فاطمه زهرا(س) برگزار كنيم، به اجرای طرح نشاط معنوی كه ويژه تابستان است، اشاره كرد و ادامه داد: در اين طرح با برپايی خيمه‌های معرفت و غرفه‌های متعدد فرهنگی درصدد پر كردن اوقات فراغت جوانان به بهترين نحو ممكن هستيم.
تدينی در پايان با بيان اينكه طرح نشاط معنوی به مدت 45 روز اجرا مي‌شود، افزود: در اين مدت برنامه‌های آموزشی از جمله آموزش مسائل دينی و اعتقادی اجرا می‌شود.
captcha