محفل انس با قرآن با عنوان «محفل وداع» در مسجدالحرام برگزار شد
کد خبر: 2442384
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
آسيب‌شناسی و تحليل برنامه‌های كاروان قرآنی اعزامی از ايران به حج/

محفل انس با قرآن با عنوان «محفل وداع» در مسجدالحرام برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: سرپرست كاروان قرآنی جمهوری اسلامی ايران اظهار كرد: محفل شب گذشته مسجدالحرام با عنوان محفل وداع بسيار حزن‌انگيز خاتمه يافت، چون غالب اعضای كاروان نور راهی ايران و مدينه بوده و غم فراق و دل كندن از بيت‌الله الحرام برای آنان بسيار دشوار بود.

علی‌اكبر حشمتی، سرپرست كاروان قرآنی جمهوری اسلامی ايران اعزامی به حج تمتع ۹۱ در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: محفل انس با قرآن كريم روز چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه با حضور عده كثيری از زائران در بعثه مقام معظم رهبری واقع در مكه مكرمه برگزار شد، اين محفل با تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط مرتضی زينلی، قاری برتر كشورمان از استان اصفهان آغاز شد، سپس گروه هم‌خوانی و تواشيح «الوارثين» از استان البرز به اجرای برنامه قرآنی پرداختند.
وی در ادامه افزود: در ادامه وحيد غفران‌نيا از قاريان اعزامی به حج تمتع امسال آياتی از كلام‌الله مجيد را قزائت كرد، سپس سيدجواد حسينی، از قاريان كاروان نور از استان خراسان رضوی به تلاوت آياتی از قرآن كريم پرداخت.
سرپرست كاروان قرآنی نور اظهار كرد: در ادامه اين محفل قرآنی گروه جمع‌خوانی و مديحه‌سرايی «عروة الوثقی» از استان خراسان رضوی به اجرای برنامه قرآنی پرداختند، سپس حميدرضا احمدی‌وفا(الاجگردی) از استان خراسان رضوی و از قاريان بين‌المللی كشورمان آياتی از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد.
حشمتی تصريح كرد: برای اولين بار در تاريخ حج، اجرای قرائت قرآن كريم در مراسم دعای كميل در روز پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه، به صورت جمعی و به شايستگی توسط گروه تواشيح و هم‌خوانی «عروة الوثقی» انجام شد كه در اين تلاوت آيات پايانی سوره مباركه بقره جمع‌خوانی شد و اين امر تجربه ارزشمندی برای بهره‌گيری از اين هنر در مراسم بين‌الحرمين محسوب می‌شود كه در صورت موافقت مسئولان در سال‌های آتی يكی از مراسم‌ها اين‌گونه اغاز شود.
وی گفت: آخرين محفل انس با قرآن كريم روز گذشته، شنبه، ۱۳ آبان‌ماه در مسجدالحرام برگزار شد، اين محفل با تلاوت آياتی از قرآن كريم توسط سيدجاسم موسوی، قاری اعزامی از استان خوزستان آغاز شد، سپس حامد ولی‌زاده، قاری ممتاز استان آذربايجان غربی آياتی از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد.
سرپرست كاروان قرآنی نور عنوان كرد: در ادامه اين محفل قرآنی وحيد غفرن‌نيا، قاری ممتاز از استان آذربايجان شرقی آياتی از قرآن كريم را تلاوت كرد، سپس گروه هم‌خوانی و تواشيح «الوارثين كرج» به اجرای برنامه قرآنی پرداختند.
حشمتی بيان كرد: در ادامه مرتضی شكوری، قاری ممتاز استان تهران نيز آياتی از قرآن كريم را قرائت كرد، سپس گروه هم‌خوانی و تواشيح «عروة الوثقی» از مشهد مقدس برنامه قرآنی اجرا كردند.
وی اظهار كرد: در ادامه حميدرضا احمدی‌وفا، قاری بين‌المللی كشورمان از شهر مشهد مقدس آياتی از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد و در خاتمه نيز اسماء‌الحسنی جمع‌خوانی شده و چندين عكس يادگاری گرفته شد.
سرپرست كاروان قرآنی نور در پايان گفت: محفل شب گذشته مسجدالحرام با عنوان محفل وداع بسيار حزن‌انگيز خاتمه يافت، چون غالب اعضای كاروان نور راهی ايران و مدينه بوده و غم فراق و دل كندن از بيت‌الله الحرام برای آنان بسيار دشوار بود.
captcha