آغاز دوره آموزشی تدبر در قرآن ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران
کد خبر: 2443475
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

آغاز دوره آموزشی تدبر در قرآن ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برنامه‌‌های دوره آموزشی تدبر در قرآن را كه ويژه دانشجويان دانشگاه‌های تهران است، تشريح كرد.

محمد برزگر، مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام اين خبر عنوان كرد: مركز قرآن و عترت حوزه علوم اسلامی دانشگاهيان نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در راستای ترويج فرهنگ قرآن و عترت(ع) به طور تخصصی عهده‌دار برگزاری دوره‌های تدبر در قرآن در دانشگاه‌ها با حمايت علمی موسسه تدبر در قرآن قم است.
برزگر خاطرنشان كرد: اين دوره‌ها در شهر تهران از سال 84 تاكنون با حضور دانشجويان دانشگاه‌های تهران و در دانشگاه تهران و اخيراً در دانشگاه‌های علم و صنعت، خواجه نصير و الزهرا(س) برگزار شده است. تاكنون 19 دوره از اين كلاس‌ها برگزار شده و در مجموع در اين دوره‌ها بيش از 2000 نفر از دانشجويان شركت كرده‌اند.
وی درباره آشنايی با محتوای اين كلاس‌ها كه به همت مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: در اين كلاس دانشجويان با تعدادی از سوره‌های اواخر قرآن كه توسط مربيان ارائه می‌شود تا حدی با نگاه متدبرانه به اين كتاب الهی آشنا خواهند شد.
برزگر درباره زمان و مكان برگزاری و ثبت نام كلاس‌ها عنوان كرد: كلاس بانوان به ترتيب كلاس شماره ۱، شنبه‌ها ساعت 13 تا 15، از 7 آبان تا 10 دی در دانشكده برق دانشگاه خواجه نصير، كلاس شماره 2، شنبه‌ها ساعت 15 تا 17، از 30 مهر تا 3 دی در دانشگاه امير كبير، كلاس شماره 3، يك‌شنبه‌ها ساعت ۱۳تا ۱۵ از ۱ آبان تا ۱۱ دی در دانشگاه شهيد بهشتی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: كلاس شماره 4 در دوشنبه‌ها، ساعت ۱۳ تا ۱۵، از ۲ آبان تا ۱۲دی در دانشگاه علم و صنعت، كلاس شماره 5 در چهارشنبه‌ها ساعت ۱۳تا ۱۵، از ۴ آبان تا ۱۴دی، دفتر حوزه دانشجويی و كلاس شماره 6، پنج‌شنبه‌ها ساعت 14 تا 16 از ۵ آبان تا ۱۵دی، دفتر حوزه دانشجويی برای بانوان برگزار می‌شود.
وی اضافه كرد: كلاس آقايان به ترتيب در كلاس شماره ۱، يكشنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۱۵ از ۱ آبان تا ۱۱ دی، در دانشگاه شهيد بهشتی، كلاس شماره ۲، يكشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ از ۱ آبان تا ۱۱ دی، دانشگاه علم و صنعت، كلاس شماره 3 دوشنبه‌ها، ساعت 15 تا 17 از 2 آبان تا 12 دی در دانشكده برق دانشگاه خواجه نصير برپا خواهد شد.
مدير مركز قرآن و عترت حوزه دانشجويی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان كرد: كلاس شماره 4، دوشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ از ۲ آبان تا ۱۲دی، دانشكده فنی اميرآباد در دانشگاه تهران، كلاس شماره 5، پنج‌شنبه‌ها ساعت 9 تا 11 از ۵ آبان تا ۱۵ دی در دفتر حوزه دانشجويی برگزار می‌شود.
وی د رايان درباره تعداد ثبت‌نام كنندگان اظهار كرد: در اين دوره از كلاس‌ها تعداد 400 نفر از دانشجويان ثبت نام كردند.
captcha