اختتاميه «نقشی از حافظ» برگزار شد
کد خبر: 2445053
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

اختتاميه «نقشی از حافظ» برگزار شد

گروه هنر: مراسم اختتاميه برنامه هنری «نقشی از حافظ» كه‌ به‌مناسبت هفته بزرگداشت حافظ در شيراز برگزار شده بود، در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، منصور طبيعی، مدير بنياد فارس‌شناسی جمعه، 19 آبان‌ماه در مراسم اختتاميه «نقشی از حافظ» در شيراز با بيان اينكه امسال در اين برنامه شاهد استقبال بی‌سابقه شركت‌كنندگان بوديم، گفت: امسال در ويژه‌برنامه هنری «نقشی از حافظ» 187 اثر از 211 هنرمند جمع‌آوری شد كه از اين ميان 153 اثر از آثار هنرمندان به‌مدت 10 روز از تاريخ 19 مهرماه در نگارخانه تار و پود زمان مورد بازديد علاقه‌مندان قرار گرفت.
وی افزود: در بخش خوشنويسی هيئت داوران از امير پژهان در سبك نستعليق و مسعود داريوشی در سبك شكسته و همچنين در بخش نقاشی و طراحی از مينا ثمن‌گویی در سبك رنگ روغن و نوشين بشر در رشته آبرنگ تقدير ويژه به‌عمل می‌آيد.
طبيعی ادامه داد: همچنين محمد جعفر خليفه، فردوس حق‌صفت، غلام‌رضا زارعی، امير قادری و مريم همايونی در رشته خوشنويسی؛ مريم واحد، فيروزه خان‌سالار و الناز احمدی در رشته نقاشی؛ كيوان برزگر به‌عنوان برگزيده بخش طراحی، مرتضی آزاد و مرضيه ساحل در بخش عكس و در قسمت ساخت و ساز به محمدرضا برهان حقيقی لوح تقدير و هديه اهدا می‌شود.
مدير بنياد فارس‌شناسی خاطرنشان كرد: در پايان به همه هنرمندانی كه آثارشان در نمايشگاه «نقشی از حافظ» به نمايش درآمده بود لوح تقدير اهدا می‌شود.
يادآور می‌شودT مراسم هنری «نقشی از حافظ» امسال نيز همچون سال‌های گذشته در جوار آرامگاه اين شاعر بزرگ 14 مهرماه و در هفته بزرگداشت حافظ برگزار شد كه در آن هنرمندان خوشنويس، نقاش، عكاس و طراح به خلق آثار هنری خود پرداختند.
captcha