رقابت 17 هزار و 500 زنجانی در مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 2448465
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸

رقابت 17 هزار و 500 زنجانی در مسابقات قرآن اوقاف

گروه فعاليت‌های قرآنی: مدير‌كل اوقاف و امور‌ خيريه زنجان از حضور 17 هزار و 500 نفر در مسابقات استانی اين اداره‌كل خبر داد.

حجت‌الاسلام علی باقری، مدير‌كل اوقاف و امور‌ خيريه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، گفت: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی يكی از مؤثرترين راه‌های تبليغ و ترويج گرايش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود؛ بنابراين مسابقات هر‌ساله طی مراحل شهرستانی، استانی و كشوری توسط سازمان اوقاف و امور خيريه برگزار می‌شود.
وی افزود: سی و پنجمين دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن‌كريم و مسابقات مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن‌كريم، اذان و ابتهال در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.
اين مقام مسئول هدف از برگزاری اين مسابقات را رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌ كريم به‌ويژه در جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آيات و قرائت قرآن‌ كريم و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه دانست.
حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌ كريم در استان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن میان اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ايجاد فضای قرآنی در استان در ايام برگزاری مسابقات، تجليل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشويق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در اين مسير مقدس از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات محسوب می‌شود.
وی اهداف ديگر برگزاری مسابقات را ايجاد انگيزه میان افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن كريم و آشنايی با فضائل اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل‌ بيت(ع)، رقابت سالم، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال، ارتقای سطح اذان‌گويی، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی در استان و توسعه و گسترش آن در جامعه برشمرد.
مدير‌كل اوقاف و امور‌خيريه استان زنجان اظهار كرد: شركت‌كنندگان در 16 رشته به رقابت با هم می‌پردازند كه مفاهيم تخصصی فقط ويژه بزرگسالان است و تا مرحله كشوری ادامه دارد؛ حفظ يك تا دو و نيم جزء ويژه بانوان و آقایان زير 16 سال و ويژه مرحله شهرستانی است.
اين مقام مسئول گفت: حفظ 5 جزء ويژه بانوان و آقایان زير 16 سال و حفظ 10 جزء ويژه آقایان و بانوان زير 16 سال و بالای 16 سال بوده و تا مرحله استانی ادامه دارد؛ همچنين حفظ 20 جزء و ترتيل تا مرحله كشوری و حفظ كل و قرائت تا مرحله بين‌المللی است.
حجت‌الاسلام باقری اظهار كرد: در بخش هم‌خوانی قرآن‌كريم نيز آياتی در ارتباط با موضوع توليد، عدم اتكا به غير، استقلال مسلمانان و عدم وابستگی مورد توجه است. در حال حاضر 17 هزار و 500 نفر در مرحله استانی اين دوره از مسابقات ثبت‌نام كرده‌اند.
مدير‌كل اوقاف و امور‌ خيريه استان زنجان در پايان خاطر‌نشان كرد: بخش اذان، ابتهال و همحوانی اين مسابقات در سه شهرستان برگزار شده و بخش مفاهيم، قرائت، ترتيل و حفظ نيز طی روزهای 25 و 26 آبان‌ماه در شهرهای زنجان، طارم، خدابنده و ابهر برگزار می‌شود.
captcha