دروس خارج مراجع تقليد و علما از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 2455125
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷

دروس خارج مراجع تقليد و علما از سر گرفته می‌شود

همزمان با پايان يافتن ايام تبليغی طلاب و فضلای حوزه علميه، دفاتر مراجع تقليد اعلام كردند دروس خارج فقه و اصول حوزه در شهر مقدس قم از شنبه، 11 آذرماه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبر معارف، همزمان با پايان يافتن ايام تبليغی طلاب و فضلای حوزه علميه در دهه نخست ماه محرم، دفاتر مراجع تقليد اعلام كردند دروس خارج فقه و اصول حوزه در شهر مقدس قم از روز شنبه، 11 آذرماه از سرگرفته می‌شود.
آيات عظام ناصر مكارم شيرازی، لطف‌الله صافی گلپايگانی، حسين نوری همدانی، حسين وحيد خراسانی، سيدموسوی شبيری زنجانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی دروس خارج فقه و اصول خود را از روز 11 آذرماه برابر با 16 محرم در مسجداعظم قم آغاز خواهند كرد.
اين گزارش حاكی است، با توجه به اعزام هزاران نفر از فضلای حوزه علميه به نقاط مختلف كشور جهت تبليغ معارف دينی و تعطيلی دروس حوزه در اين ايام، استادان سطح عالی حوزه نيز اعلام كردند بر اساس هماهنگی‌ها انجام شده دروس طلاب در سطح عالی نيز از روز شنبه آغاز می‌شود.
درس خارج فقه آيت‌الله‌العظمی مكارم شيرازی هر روز به جز پنج‌شنبه و جمعه‌ها از ساعت 9 با موضوع حج در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. آيت‌الله‌العظمی وحيد خراسانی نيز درس خارج فقه(كتاب خمس) خود را در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 9 در مسجد اعظم برگزار می‌كند.
همچنين درس خارج اصول(قواعد فقهيه) اين مرجع تقليد در روزهای شنبه و دوشنبه، يك ساعت به غروب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود كه روزهای چهارشنبه به مبحث قضا اختصاص داده شده است.
آيت‌الله‌العظمی سبحانی در سال جاری درس خارج فقه و اصول خود را در در دو نوبت صبح و عصر در مسجد اعظم برگزار می‌كند كه صبح‌ها ساعت 8 به درس خارج اصول و دو ساعت مانده به غروب به درس خارج فقه اختصاص داده شده است.
خارج فقه صوم عنوان درس آيت‌الله‌العظمی شبيری زنجانی است كه در سال جاری از ساعت 9 در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود. همچنين آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی ادامه درس خارج فقه را از ساعت 10 تا 11 در مدرسه علميه آيت‌الله گلپايگانی، حجره 20 برگزار خواهد كرد.
درس خارج فقه آيت‌الله‌العظمی نوری همدانی نيز از ساعت 10 در مسجد اعظم با موضوع كتاب بيع برگزار خواهد شد. همچنين درس خارج فقه آيت‌الله‌العظمی جوادی آملی، از ساعت 8در سالن اجتماعات مدرسه فيضيه و درس تفسير وی نيز از ساعت 11 در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.
يادآور می‌شود، درس خارج فقه و اصول آيت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در دفتر وی برگزار می‌شود كه صبح‌ از ساعت 10 خارج فقه به موضوع ادامه صلاة ميت و بعد از ظهر يك ساعت به مغرب خارج اصول به موضوع قطع و ظن اختصاص داده شده است.
captcha