حضور بیش از یک‌هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف طارم
کد خبر: 2457871
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸

حضور بیش از یک‌هزار نفر در مسابقات قرآنی اوقاف طارم

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان طارم از حضور يك‌هزار و 171 نفردر مسابقات قرآن شهرستان طارم خبر داد.

نعمت احمدی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه طارم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در شهرستان، ابراز كرد: ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن‌ كريم در بين جوانان و نوجوانان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن ميان اقشار جامعه، ايجاد رقابت سالم بين جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ايجاد فضای قرآنی در استان در ايام برگزاری مسابقات، تجليل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشويق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در اين مسير مقدس از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات محسوب می‌شود.
وی هدف از برگزاری اين مسابقات را رشد و تعالی معرفت دينی و انس با قرآن‌‌كريم به‌ويژه در جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آيات و قرائت قرآن‌كريم و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه دانست.
اين مقام مسئول ادامه داد: ايجاد انگيزه ميان افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، انس با قرآن‌كريم و آشنايی با فضائل اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل‌ بيت(ع)، رقابت سالم، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال، ارتقای سطح اذان‌گويی، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی در استان و توسعه و گسترش آن در جامعه از ديگر اهداف اين مسابقات است.
احمدی در ادامه اظهار كرد: در همين راستا، مجموعا يك‌هزار و 171 نفر در مسابقات قرآن شهرستان طارم شركت داشتند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه طارم ادامه داد: از مجموع شركت‌كنندگان در مسابقات اوقاف شهرستان طارم 810 نفر خواهر بودند كه از اين تعداد 147 نفر زير 16 سال و 663 نفر نيز بالای 16 سال بودند.
وی همچنين با اشاره به حضور 367 نفر شركت‌كننده برادر در مسابقات قرآنی اداره اوقاف اين شهرستان، عنوان كرد: از اين تعداد 209 نفر در رده سنی زير 16 سال و 158 نفر نيز در سنی بالای 16 سال حضور داشتند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان طارم خاطر در پايان با اشاره به اين‌كه امسال مسابقات قرآن در شهرستان طارم در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم برگزار شد،‌ خاطر‌نشان كرد: در هر رشته سه نفر به عنوان نفرات برتر برگزيده شدند.
captcha