يك پنجم زندانيان بريتانيا جوانان مسلمان هستند/ مسلمانان؛ قربانيان اصلی قوانين ضدتروريستی
کد خبر: 2460947
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

يك پنجم زندانيان بريتانيا جوانان مسلمان هستند/ مسلمانان؛ قربانيان اصلی قوانين ضدتروريستی

گروه بين‌الملل: «نيك هاردويك»، بازرس ارشد بريتانيا در گزارشی اعلام كرد كه «از هر 5 زندانی جوان در بازداشتگاه‌های بريتانيا، يك نفر مسلمان است»؛ آماری كه نشان‌دهنده سوء استفاده از قوانين ضدتروريستی برای بازداشت‌های بی‌دليل جوانان مسلمان در بريتانيا است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، روزنامه انگليسی گاردين با انتشار بخشی از اين گزارش نوشت: بنابر گزارش هاردويك در بازداشتگاه‌های جوانان سراسر انگليس و ولز از هر پنج زندانی يك نفر مسلمان است كه اين رقم نشان‌دهنده افزايش شديد تعداد زندانيان مسلمان است.
اين روزنامه بدون اشاره به اتهامات و دلايل زندانی شدن جوانان مسلمان نوشت: تعداد زندانيان مسلمان در سال‌ 2011-12 نسبت به سال 2009-10 از 13 به 21 درصد افزايش يافته‌ است.
بنابر اين گزارش، نسبت بازداشت جوانان سياهپوست و ديگر اقليت‌های دينی، نيز از 39 درصد به 42 درصد افزايش يافته است.
اين در حالی است كه مسعود شجره، رئيس سازمان حقوق بشر اسلامی انگليس، پيش از اين گفته بود: با اجرای قوانين ضدتروريستی از اوايل دهه 2000 كه بيشتر، مسلمانان را هدف قرار داده، حتی يك نفر تروريست هم دستگير نشده است.
روزنامه گاردين همچنين می‌افزايد: بعضی از زندانيان مسلمان عنوان می‌كنند كه كاركنان زندان‌ها، آن‌ها را بيش از بقيه مورد آزار و اذيت قرار می‌دهند و بيش از دو نفر از هر 5 نفر از تنبيهات بدنی در دوران بازداشت خود شكايت دارند كه رقم معترضان در ميان زندانيان غيرمسلمان يك نفر از هر سه نفر است.
روزنامه مذكور به نقل از زندانيان مسلمان نوشته است: مسلمانان بيش از ديگران در معرض بدرفتاری كاركنان زندان قرار دارند و سخت‌تر از بقيه زندانيان می‌توانند با خانواده و دوستانشان ارتباط برقرار كنند.
captcha