حضور امام ‌سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا معجزه بزرگ حقانيت اهل بيت(ع) است
کد خبر: 2461418
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

حضور امام ‌سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا معجزه بزرگ حقانيت اهل بيت(ع) است

گروه اجتماعی: آيت‌الله‌العظمی صافی‌گلپايگانی در پيامی به دومين همايش بين‌المللی امام ‌سجاد(ع) اظهار كرد: پس از واقعه عاشورا كه به ظاهر، دشمنان دين گمان می‌كردند خاندان پيغمبر(ص) را قلع و قمع كردند، ظهور و حضور شخصيتی چون امام سجاد(ع) معجزه بزرگ حقانيت اهل بيت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، متن كامل پيام اين مرجع تقليد به شرح ذيل است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
«وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ» (سوريه بينه، آيه 5)
پرستش و بندگی خدا و اخلاص در عبادت در اين عالم پهناور و بی‌كرانه، از بندگان مخلص حسب درجاتی كه به آن نائل شده‌اند آشكار می‌گردد و در رأس آنها، انبيا و ائمه هدی(ع) قرار دارند و مثل حضرت ابراهيم خليل به مقام خلت نائل گرديده و حضرت خاتم‌الانبياء(ص) به حبيب خدا مقلب شده است و ائمه طاهرين صلوات‌الله عليهم اجمعين به مقام امامت كه مثل حضرت ابراهيم(ع) پس از طی آن دوره‌های ملكوتی به آن افتخار يافت حائز گرديدند و نخبگان اين ميدان و ظهور خاص هر كدام به صفت قرب وصل و ايصال معنوی و حلاوت خداجويی، مردم را به عالم غيب متوجه می‌سازد.
حضرت امام زين‌العابدين(ع) در تمام صفات حميده، دارای مقاماتی بود كه همه بزرگان عالم اسلام از هر فرقه و نحله‌ای او را برترين و افضل و اجل می‌دانستند؛ فقهای امت می‌گفتند: افقه از او نيست و او را افضل قريش می‌دانستند.
القابی كه برای آن حضرت معروف بود حكايت از همان مقامات بلند داشت؛ در عبادت، لقب او به حق زين‌العابدين بود، لقبی كه پيغمبر اكرم(ص) او را به آن معرفی نمودند.
از كثرت سجود او را ذوالثفنات و سجاد می‌گفتند. در اخلاق حميده، رسيدگی به فقرا و مستمندان مشهور و معروف بود، اما ظهور اين صفت خدانشانی و دعا از آن حضرت مختص به خودشان بود.
صحيفه كامله سجاديه، اين يادگار بزرگ و اين معجزه بی‌نظير كه مشحون به همه مطالب الهيات و حقايق معرفتی است بالاتر از اين است كه حق وصف و مدح آن را بلغاء و علما بيان كنند چنان كه گفته شد و به حق گفته‌اند: اگر كسی بخواهد خدا با او سخن بگويد بايد قرآن بخواند و اگر بخواهد با خدا سخن بگويد صحيفه كامله سجاديه را بخواند.
امام سجاد(ع) در اين ميدان، بی‌همتا است. شيعه و عالم اسلام بايد به اين كتاب (كه به حق زيور آل محمد صلوات‌الله عليهم معروف شده) افتخار نمايند.
همه بايد به اين دعاها مداومت داشته باشند و جمله‌ها و بندهای آن را تكرار كنند و ورد زبان قرار دهند و در معانی آن تأمل كنند.
بايد در دانشگاه‌ها، كلاس درس صحيفه كامله گذاشته شود. ما برای پرستش خداوند و راز و نياز و مناجات با خدا با اين نعمت بزرگ بی‌كران، نياز به هيچ كتابی از ديگران نداريم.
البته اين مقدار كه عرض شد يك بعد از شخصيت ملكوتی امام سجاد(ع) است و ابعاد ديگر شخصيت و سيره و مواضع آن حضرت همه برای مسلمانان درس و مكتب است.
پس از واقعه عاشورا كه به ظاهر، دشمنان دين گمان می‌كردند خاندان پيغمبر و اهل بيت (ع) را با آن فجايعی كه در شدت و قساوت بی‌نظير بود، قلع و قمع كردند، ظهور و حضور چنان شخصيتی كه فضايل و مقامات و علوم و اخلاق كريمه‌اش مورد اتفاق عموم قرار بگيرد، معجزه بزرگ حقانيت اهل بيت(ع) است.
سزاوار است به همه اعلان كنيم «ان كنتم فی ريب فيما خص‌الله تعالی اهل هذا البيت و ما اعطاهم من الامامه فاتوا برجل مثل زين‌العابدين عليه‌السلام فی المقامات العاليه و الدرجات الرفيعه القدسيه صلی‌الله عليه و علی اهل بيته و اولاده الائمه المعصومين سيما بقيه‌الله فی الارضين مولانا المهدی ارواح العالمين له الفداء والسلام علی شيعته و محبيه خير البريه اجمعين».
در پايان با عرض ادب و اخلاص به عموم عزيرانی كه در اين همايش نورانی و باشكوه شركت نموده‌اند، تشكر و تقدير خود را از مسئولان محترم برگزاركننده آن ابزار داشته و برای همگان از درگاه خداوند متعال توفيق شناخت و معرفت حضرات معصومين عليهم‌السلام و عبادت و بندگی خالص را مسئلت دارم.
والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته.
24 محرم‌الحرام 1434
لطف‌الله صافی
captcha