انتشار ويژه‌نامه «بركات و اعمال ماه ربيع‌الاول» در تبيان‌
کد خبر: 2480023
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲

انتشار ويژه‌نامه «بركات و اعمال ماه ربيع‌الاول» در تبيان‌

گروه فضای مجازی: ويژه‌نامه «بركات و اعمال ماه ربيع‌الاول» با محوريت مهمترين اعمال اين ماه در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ويژه‌نامه «بركات و اعمال ماه ربيع‌الاول» با محوريت مهم‌ترين اعمال اين ماه در شب اوّل، روز هشتم، روز دهم، روز دوازدهم، روز چهاردهم، شب هفدهم و روز هفدهم در پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان منتشر شد.
اين ويژه‌نامه به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبيان توليد شده است. همچنين كتاب ارزنده المراقبات مرحوم آيت الله حاج ميرزا جواد ملكى‌تبريزى(ره)، سايت رسمی آيت الله العظمی مكارم شيرازی، وبلاگ ابرار و سايت پژوهشكده باقر العلوم(ع) از منابع اين ويژه‌نامه به شمار می‌رود.
در بخشی از اين ويژه‌نامه آمده است: ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتيم با اندوه و اشك و ناله، اشك ريختيم و دل تازه كرديم و با ياد عظمت آقا ابا عبدالله الحسين(ع) بزرگ شديم، از خزان غفلت به بركت اشك‌های محرم و صفر به بهار رسيديم و اكنون وقت آن است كه در اين بهار به يمن رويش دوباری‌مان سجده شكر به جای آوريم و اين بهار را قدر بدانيم و بندگی كنيم.
ماه «ربيع‌الاول» همانگونه كه از اسم آن پيداست بهار ماه‌ها مى‌باشد به جهت اينكه آثار رحمت خداوند در آن هويداست. در اين ماه ذخاير بركات خداوند و نورهاى زيبایى او بر زمين فرود آمده است، زيرا ميلاد رسول خدا(ص) در اين ماه است و مى‌توان ادعا كرد از اول آفرينش، ‍زمين رحمتى مانند آن به خود نديده است. چرا كه او داناترين مخلوقات خداوند و برترين آنها و سرورشان و نزديكترين آنها به خداوند و فرمانبردارترين آنها از او و محبوبترين‌شان نزد او است، اين روز نيز برتر از ساير روزهاست و گويا روزى است كه كاملترين هديه‌ها، بزرگترين بخشش‌ها، شامل‌ترين رحمت‌ها، برترين بركت‌ها، زيباترين نورها و مخفى‌ترين اسرار در آن پى‌ريزى شده است.
captcha