آغاز به كار هشتمين جشنواره «حكمت مطهر» دانشگاهيان سراسر كشور
کد خبر: 2480091
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

آغاز به كار هشتمين جشنواره «حكمت مطهر» دانشگاهيان سراسر كشور

گروه اجتماعی: هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور از سوی معاونت فرهنگی ـــ سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، هشتمين جشنواره حكمت مطهر ويژه دانشگاهيان سراسر كشور ارديبهشت‌ماه سال آينده، از سوی از سوی معاونت فرهنگی ــ سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.
اين جشنواره با هدف بسترسازی جهت اسلامی شدن بنيادين دانشگاه‌ها از طريق گسترش انديشه‌های ناب اسلامی مبتنی بر آرا و انديشه‌های شهيد مطهری، نهادينه كردن قواعد و اصول «انديشيدن منطقی» در پرتو آزادانديشی و تئوری‌پردازی در دانشگاه‌ها و زمينه‌سازی جهت انجام پژوهش‌های مطالعاتی پيرامون انديشه‌های استاد مطهری برگزار می‌شود.
اين جشنواره در سال جاری با بخش‌های متنوع‌تری طراحی و ارائه شده است. بخش ويژه «سبك زندگی» شامل رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره سبك زندگی است كه شركت‌كنندگان با كنكاش در آثار استاد شهيد در اين مورد به تهيه آثار علمی، ادبی و هنری می‌پردازند.
بخش استادان نيز در رشته‌های نگارش كتاب، مقاله‌نويسی و وبلاگ نويسی آثار می‌پذيرد و بخش دانشجويی در رشته‌های وبلاگ نويسی، پژوهش، ادبی و هنری پذيرای آثار دانشجويان است. مهلت ارسال آثار در سه بخش دانشجويی، استادان و بخش ويژه سبك زندگی تا 20 فروردين‌ماه سال آينده است.
برنامه سير طرح مطالعاتی كتاب‌های استاد شهيد مطهری با عنوان «كتاب ماه مطهر» طراحی شده كه هر ماه يكی از آثار استاد را معرفی و به مسابقه می‌گذارد. آزمون اين بخش به صورت اينترنتی طراحی شده است. علاقه‌مندان برای شركت در مسابقه ويژه ماه دی و بهمن تا 15 بهمن‌ماه سال جاری، فرصت دارند.
از ديگر بخش‌های اين جشنواره می‌توان به مسابقه «نوای مطهر» اشاره كرد. اين مسابقه با استفاده از فايل‌های صوتی 10 سخنرانی منتخب استاد طراحی شده و از جمله بخش‌های جديد اين جشنواره است كه آزمون آن به صورت پيامكی اجرا می‌شود. توزيع و پخش فايل‌های صوتی نيز از بهمن‌ماه سال جاری، آغاز می‌شود.
بخش ويژه وبلاگ اولی‌ها از ديگر امكانات پايگاه اطلاع‌رسانی جشنواره است كه آموزش ساخت وبلاگ و استفاده از قالب‌های آماده برای كسانی كه وبلاگ شخصی اعم از اساتيد و دانشجويان ندارند را فراهم می‌آورد. مخاطبان اين بخش پس از آماده‌سازی وبلاگ آن را با محتوای برگرفته از آثار شهيد تكميل و با آرايه‌های بصری و صوتی، ارائه می‌كنند.
بخش ويژه همسفر تا بهشت ويژه زوج‌های دانشجو، بخش ويژه راهيان قبله ويژه دانشجويان عمره‌گزار و بخش ويژه شهيد مطهر ويژه دانشجويان بازديدكننده از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس از ديگر بخش‌های اين جشنواره است.
captcha