انتشار اوراق مشاركت ويژه پروژه‌های اقتصادی در بقاع متبركه و موقوفات كشور
کد خبر: 2480147
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸

انتشار اوراق مشاركت ويژه پروژه‌های اقتصادی در بقاع متبركه و موقوفات كشور

دبير شورای راهبردی معاونت بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخيريه كشور گفت: برای نخستين‌بار‌ در كشور برای كليه طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در بقاع متبركه و موقوفات كشور اوراق مشاركت منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، داوود نصرآبادی، دبير شورای راهبردی معاونت بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخيريه كشور دوشنبه، 25 دی‌ماه در جمع مديران و كارشناسان اقتصادی اوقاف و امورخيريه خراسان رضوی افزود: انتشار اوراق مشاركت به رشد شاخص‌های منطقه‌ای و بقاع متبركه كمك می‌كند و استان‌های كشور برای بهره‌مندی از اين اوراق بايد طرح‌های اقتصادی خود را معرفی كنند.
وی اظهار كرد: برای مشاركت مردمی در بقاع متبركه دو راهكار تدوين شده و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.
دبير شورای راهبردی معاونت بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف و امورخيريه كشور گفت: استفاده از ظرفيت املاك و اراضی وقفی به گونه‌ای كه افراد و سرمايه‌گذاران ضمن مشاركت در طرح‌های اقتصادی در املاك وقفی از سود اين مشاركت بهره‌مند می‌شوند.
نصرآبادی افزود: حضور و مشاركت مردمی در ايجاد موقوفات جديد به گونه‌ای كه مردم و خيرين تأمين مالی پروژه‌های عام‌المنفعه را برعهده می‌گيرند و يك موقوفه جديد با چندين واقف ايجاد می‌شود.
وی در پايان تصريح كرد: طرح‌های بيمارستانی، درمانگاهی، مراكز توانبخشی و بهزيستی و نگهداری ايتام در اين روش طراحی و تدوين شده است.
captcha