انتخاب كتاب «سيری در سيره نبوی(ص)» برای مسابقه «كتاب ماه مطهر»/ ثبت‌نام آغاز شد
کد خبر: 2496004
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

انتخاب كتاب «سيری در سيره نبوی(ص)» برای مسابقه «كتاب ماه مطهر»/ ثبت‌نام آغاز شد

گروه ادب: معاون فرهنگی و سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت‌نام دومين دوره از مسابقه كتابخوانی «كتاب ماه مطهر» ويژه اسفندماه برای دانشجويان سراسر كشور با محوريت كتاب «سيری در سيره نبوی(ص)» خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمين ميرمجيد سيدقريشی، معاون فرهنگی و سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ضمن اعلام اين خبر افزود: بخش كتابخوانی جشنواره «حكمت مطهر» دانشگاهيان كشور در قالب طرح «كتاب ماه مطهر» برای دانشجويان دانشگاه‌های سراسر كشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در چارچوب اين طرح، هر ماه يكی از آثار استاد شهيد مرتضی مطهری معرفی و فايل آن در سايت هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان قرار می‌گيرد و دانشجويان پس از مراجعه به سايت و ثبت‌نام، فايل كتاب را دانلود و پس از مطالعه در آزمون اينترنتی شركت می‌كنند.
حجت‌الاسلام قريشی تصريح كرد: با توجه به تقارن اين دوره با ماه ربيع‌الاول و هجمه‌های ناجوانمردانه كشورهای غربی و ايادی صهيونيسم به شخصيت عظيم و گرانقدر پيامبر اكرم (ص) در ماه‌های اخير، در اين دوره كتاب «سيری در سيره نبوی(ص)» به عنوان منبع مسابقه معرفی شد.
معاون فرهنگی و سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره محتوای سير مطالعاتی آثار استاد شهيد مطهری اظهار كرد: كارگروه علمی دائمی جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان در معاونت مطالعات راهبردی نهاد تشكيل شده و موضوع تدوين سير مطالعاتی و پشتيبانی علمی جشنواره را پيگيری می‌كند.
وی به دوره اول برگزاری اين مسابقه كتابخوانی سراسری اشاره كرد وگفت: دوره اول از اين طرح كه با توجه به تقارن با ماه محرم و صفر و براساس كتاب «حماسه حسينی» طراحی شد، عليرغم تقارن با ايام امتحانات دانشگاه‌ها با استقبال خوب دانشجويان مواجه شد.
حجت‌الاسلام قريشی در پايان تصريح كرد: حمايت مسئولان فرهنگی كشور از اين طرح و به ويژه افزايش جوايز آن موجب ايجاد يك جريان فرهنگی فاخر در دانشگاه‌ها خواهد شد و علاقه‌مندان برای شركت در اين مسابقه می‌توانند به سايت جشنواره به آدرس www.hekmatmotahar.com مراجعه كنند.
captcha