وظيفه دوستداران اهل‌بيت(ع) ترويج الگوهای شرف، عزت و كرامت به جهانيان است
کد خبر: 2500220
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

وظيفه دوستداران اهل‌بيت(ع) ترويج الگوهای شرف، عزت و كرامت به جهانيان است

گروه اجتماعی: آيت الله صافی گلپايگانی گفت: وظيفه دوستداران اهل بيت عليهم‌السلام هم در اين زمان اين است كه از اين وسائل ارتباطی استفاده نموده و الگوهای شرف و اسوه‌های كرامت و عزّت را به جهانيان معرّفی نمايند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، شب گذشته دوم اسفندماه پيام آيت‌الله صافی گلپايگانی به شركت‌كنندگان در همايش كريمه اهل‌بيت(ع) در جمع مدعوين خوانده شد كه متن كامل پيام آيت الله لطف الله صافی گلپايگانی از مراجع عظام تقليد به نخستين همايش كريمه اهل بيت به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و الصلوة و السلام علی سیّد الأنبياء و المرسلين حبيب إله العالمين أبی القاسم محمّد و علی آله الطيبين الطاهرين سیّما بقية الله فی الأرضين.
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته؛
با تقديم سلام و عرض ادب و احترام به عزيزان شركت‌كننده در همايش با شكوه و مقدّس كريمه اهل البيت حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها. اين افتخار بزرگی است كه دوستان اهل بيت عليهم‌السلام دور هم جمع شده و فضائل و مناقب آن بزرگواران را - كه در حقيقت الگوی بهتر زندگی كردن برای بشريت می‌باشند- هم برای خود و هم برای ديگران بازگو می‌كنند.
مسلّم اين مجالس و نشست‌های ولايی كه احياء امر خاندان عصمت و طهارت می‌باشد موجب تقرّب به خداوند متعال و كسب فيض و ثواب است.
در زمانی زندگی می‌كنيم كه متأسفانه فضايل اخلاقی و كمالات انسانی و در يك كلمه اخلاق، در جامعه جهانی رو به افول و ركود است و بداخلاقی‌ها و اعمال خلاف شئون انسانیّت رو به افزايش است. گويا دشمنان انسانیّت همه با معنويت و اخلاق و سعادت بشر در جنگ هستند و از همه وسايل ارتباطی جديد برای پيشبرد اهداف نامقدّس خود استفاده می‌كنند.
وظيفه دوستداران اهل بيت عليهم‌السلام هم در اين زمان اين است كه از اين وسائل ارتباطی استفاده نموده و الگوهای شرف و اسوه‌های كرامت و عزّت را به جهانيان معرّفی نمايند.
يكی از آن اسوه‌های مقدس، حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها دختر هفتمين ستاره آسمان ولايت و امامت امام موسی كاظم عليه السلام می‌باشند؛ بانويی كه در اثر تقوی و پرهيزكاری و عبادت و بندگی و اطاعت از خداوند متعال و صداقت و راستی و نيز اطاعت از امام معصوم خود، گوی سبقت را از ديگران ربود و به مقام بزرگ شفيعه عند الله نائل گشت.
بانوی با كرامتی كه امام معصوم حضرت جواد الائمه عليهم السلام درباره زيارت آن بزرگوار می‌فرمايد: «مَنْ زارَ عَمَّتی بِقُم فَلَهُ الجَنَّة؛ هر كس كه عمّه من را در قم زيارت كند بهشت بر او واجب می‌شود.» اين مقام، مقامی نيست كه بتوان از نظر مادی و ظاهری توصيف نمود. اين زبان مقدّس معصوم است كه شخصيت آن بزرگوار را بيان می‌فرمايد.
آری! او يكی از بزرگترين زن‌های برگزيده عالم و اسوه ممتاز برای زنان و بانوی كرامت و شرافت است كه شهر مقدّس قم به وجود آن بانوی بزرگوار قداست يافته و امروز در جهان علم و دانش نور افشانی می‌كند.
از خداوند متعال برای همه شركت‌كنندگان و مسئولان اين همايش با عظمت طلب توفيق بيشتر نموده، انشاءالله تعالی منظور نظر كيميا اثر حضرت بقية الله الأعظم أرواح العالمين له الفداء قرار گيرند. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لطف الله صافی
5ربيع الثانی1434
captcha