آثار شهيد مطهری بهترين وسيله برای مقابله با جنگ نرم است
کد خبر: 2501360
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳

آثار شهيد مطهری بهترين وسيله برای مقابله با جنگ نرم است

گروه سياسی: آثار شهيد مطهری بهترين وسيله برای مصاف با جنگ نرم است و به سوالات و شبهات جوانان درباره مسايل دينی به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، سيد محمدصالح هاشمی‌گلپايگانی، مؤسس طرح مطالعاتی بينش مطهر و عضو هيئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تهران عصر روز گذشته، 5 اسفندماه در مراسم افتتاحيه طرح دوره آموزشی حكمت مطهر با نام انديشه ناب در مجتمع فرهنگی- هنری آفتاب اراك، گفت: ما در كشوری زندگی می‌كنيم كه سؤالات و شبهات بسياری وجود دارد كه نسل جوان را در پرتگاه و خطرات لغزش قرار می‌دهد؛ لذا برای رفع آن بايد تمام تلاش خود را برای رفع آن انجام دهيم.
وی با بيان اينكه استاد شهيد مطهری بزرگ‌ترين تحريف بشريت را تحريف در تورات دانست، اضافه كرد: تعارض علم و دين در تورات نهفته شده است؛ولي مشخص نيست اين تحريفات از كجا نشأت گرفته است.
هاشمی گلپايگانی در ادامه تأكيد كرد: دين مبين اسلام به‌عنوان اكمل‌ترين اديان و قرآن كريم به‌عنوان هدايتگر انسان درباره خروج آدم از بهشت می‌فرمايد؛ آدم اسماء را آموخت و چون از علم غفلت كرد از بهشت خارج شد؛ لذا غفلت از علم سبب خروج آدم از بهشت شد.
مدير مؤسسه بينش مطهر در ادامه به آفرينش انسان و هدف حضرت باريتعالی از خلقت اشرف مخلوقات اشاره كرد و افزود: خداوند انسان را برای عبادت و بندگی خود خلق كرد و راهكارهای اطاعت و عبوديت را به انسان آموخت تا انسان نسبت به رب العالمين شناخت پيداكند.
وی مبنای شيطان پرستی را سؤالات بی‌پاسخ تراوشات ذهنی جوانان، نوجوانان و فرافكنی اجانب عنوان كرد و گفت: در كشور اسلامی بايد تمام شبهات و سؤالات اساسی و اشكالات مهم در حوزه معارف اسلامی، بشری و دينی كه مشكل‌ساز است برطرف شود؛ بنابراين با استفاده از هدايتگر‌ی‌های خداوند متعال در دين مبين اسلام می‌توانيم پاسخگوی تمام شبهات باشيم.
هاشمی تصريح كرد: برای اينكه بتوانيم در مواجهه سؤال‌های شبهه‌افكن ارزش‌گذاری كرده و ورود پيدا كنيم بايد توانمندی معارفی را ايجاد كنيم.
عضو هيئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تهران خاطرنشان كرد: استاد مطهری پيرامون مسئله تقوی گفت: فقط در زبان فارسی تقوی به معنای پرهيزگاری استفاده می‌شود؛ اما به معنای واقعی، تقوی معنايی مقابل پرهيزگاری می‌دهد؛ چراكه حركت كردن در راه و مراقبت كردن از خود در مسير الی‌الله و كسب فيض، تقوی محسوب می‌شود.
وی ابراز كرد: دشمن قصد ترويج دين يهود را ندارد آنان توطئه‌های خود را به‌منظور ركود دين اسلام انجام می‌دهند و قصد دارند مبانی ناب اسلامی را از حركت و پويايی باز دارد و شاكله مهم دين كه امر به معروف و نهی از منكر گنجانده شده است را بشكنند.
هاشمی تأكيد كرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌كنيم كه سوالات و شبهات فراوانی وجود دارد كه بيشتر اين سوالات از سوی جوانان مطرح می شود؛ لذا آثار شهيد مطهری آثاری حيات‌بخش است و با شبهات موجود در جامعه مقابله می‌كند.
وی ادامه داد: آثار شهيد مطهری آثار حركت‌زا است؛ چراكه مقدار حركت عقل را به سوی غايتی كه خدا برای او تعيين كرده است تسريع كرده و در عقل بشريت عمق ايجاد می‌كند.
هاشمی‌گلپايگانی با بيان اينكه ما انقلاب و افتخار كنونی ايران اسلامی را مرهون زحمات امام راحل می‌دانيم، افزود: بنيانگذار انقلاب از ما خواستار شدند كه برای شناخت اسلام ناب آثار استاد شهيد را مطالعه كنيد و در برابر سؤالات موجود جواب كوبنده و متقن داشته باشيم.
اين مقام مسئول در بخش ديگر از سخنان خود با بيان اينكه اگرديروز ما با جنگ تحميلی روبه رو بوديم، امروز با پديده جنگ نرم مواجه هستيم، تصريح كرد: ديروز جوانانی بودند كه با رشادت‌های خود از سرزمين و كشور دفاع كردند؛ اما امروز چه سلاحی وجود دارد تا از تسخيز سرزمين فكر و انديشه جوانان در مقابل جنگ نرم دفاع كند.
وی اضافه كرد: فكر و انديشه جوانان برای مقابله با جنگ نرم خوراك می‌خواهد؛ زيرا مهم‌ترين بحث در جنگ نرم دستكاری فكر و انديشه است.
هاشمی‌گلپايگانی با اشاره به اينكه در خانواده‌ها برای تغذيه فكرو انديشه جوانان مبحث قابل توجهی تعريف نشده است و از روند اين مهم در جامعه و خانواده اظهار نارضايتی كرد و گفت: ضرورتی كه پرداختن به طرح مطالعاتی بينش مطهر را فراهم كرد مقابله با جنگ نرم و دفاع از فكر و انديشه جوانان بود.
مدير مؤسسه بينش مطهر در پايان توصيه كرد: آثار شهيد مطهری بهترين وسيله برای مصاف با جنگ نرم است و به سوالات و شبهات جوانان درباره مسايل دينی به‌خوبی پاسخ می‌دهد.
captcha