عظمت استاد مطهری در تسلط وی بر علوم مختلف تجلی پيدا می‌كند
کد خبر: 2501506
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

عظمت استاد مطهری در تسلط وی بر علوم مختلف تجلی پيدا می‌كند

گروه سياسی: لازمه حركت انسان از ظلمات به سمت نور مراقبت از دل است؛ بنابراين عظمت و شكوه استاد مطهری در ابعاد آشنايی و تسلط وی بر علوم مختلف تجلی پيدا می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، ابوالقاسم نصرالهی، معاون سياسی ـ امنيتی استانداري مركزی عصر روز گذشته، 5 اسفندماه در مراسم افتتاحيه طرح دوره آموزشی حكمت مطهر با نام انديشه ناب در مجتمع فرهنگی ـ هنری آفتاب اراك، ضمن تقدير از اجرای اين طرح در اين شهر اظهار اميدواری كرد؛ اين طرح در تمام استان اجرايی شود.
وی با تأكيد بر اينكه خداوند متعال همواره انسان را به سوی صراط مستقيم هدايت كرده و برای هدايت به جستجو در آيات وحی و سيره ائمه اطهار(ع) استناد كرده است، افزود: صراط مستقيم از ديدگاه مبانی اعتقادی ما متفاوت است؛ لذا می‌توان راه كمال و رسيدن به قرب الی‌الله را در آيات قرآن كريم جست‌وجو كرد.
نصراللهی تصريح كرد: در آيات الهی نشانه‌های متقن وجود دارد كه انسان را از عالم ماده و ابزارهای مادی جدا كرده و به سمت وسوی هدف نهايی انسان است سوق می دهد.
معاون سياسی ـ امنيتی استاندار مركزی در ادامه با بيان اينكه انسان‌های خردمند بايد مراقب باشند كه علم آنها به علم زيان‌بار تبديل نشود، اظهار كرد: برای بيراهه نرفتن علاوه بر اراده ذات اقدس احديت اراده انسان نيز بسيار مهم است؛ چراكه اراده انسان همان مسئله‌ای كه انسانيت انسان را شكل می‌دهد.
وی با اشاره به اينكه برای گام نهادن در مسير الی‌الله بايد از خود وجودی انسان مراقبت شود، تصريح كرد: انسان برای مراقبت خود بايد دارای شرايط و ويژگی‌هايی باشد كه در تمامي مراحل زندگی اتخاذ شود.
نصراللهی اضافه كرد: انسان برای رسيدن به خدا و كمال انسانيت بايد حق را از باطل تشخيص داده و برای كسب اين مهم به تخصص متخصصان مانند قرآن كريم، پيامبر اعظم اسلام و ائمه هدی(ع) مراجعه كند.
وی همچنين اطلاع داشتن از عوامل عزت و ذلت پيشينيان را يكی ديگر از عوامل مراقبت از خود عنوان كرد و گفت: توجه به خدای متعال به طوری كه تمام اعضا و جوارح انسان متوجه به او باشد از ديگر شاخصه‌های مراقبت از خود است.
اين مقام مسئول تأكيد كرد: استاد شهيد مرتضی مطهری تجلی و تبلور جمال و كمال خداوند متعال است كه با حاصل شدن سه شاخصه مهم ياد شده حكمت و عرفان را به خود اختصاص داد.
وی با بيان اينكه انسان‌های متعهد به تمام وعده‌های الهی نگاه مثبت دارند، ادامه داد: لازمه حركت انسان از ظلمات به سمت نور مراقبت از دل است؛ بنابراين عظمت و شكوه استاد مطهری در ابعاد آشنايی و تسلط وی بر علوم مختلف تجلی پيدا می‌كند.
نصراللهی در ادامه خاطرنشان كرد: اگر در سايه مراقبت از خود حركت كنيد اين نوع حركت تعالی و تكامل بخش بوده و انسان را به جايی می‌رساند كه خداوند در قرآن كريم بدان اشاره كرده است ؛ ليكن خداوند رحمان در كلام وحی خطاب به انسان می‌فرمايد؛ اگر شما اراده كنيد اراده من قطعی خواهد بود.
وی با اشاره به اينكه اسلام دين علم باوری است و امكان ندارد بدون اين علم به هدف غايی برسيم، بيان كرد: اسلام از كامل‌ترين اديان الهی است و می‌توانيم با تذهيب همراه با علم آموزی به اوج قله انسانيت برسيم.
معاون استاندار مركزی در پايان، تحقيق و تفحص در علوم مختلف و ارتباط شبانه وی با پروردگار را از شاخص‌ترين عوامل عزت اين استاد شهيد عنوان كرد.
captcha