2193 آستان امامزاده و بقعه متبركه ميزبان طرح «آرامش بهاری» می‌شوند
کد خبر: 2508977
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴

2193 آستان امامزاده و بقعه متبركه ميزبان طرح «آرامش بهاری» می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خيريه از اجرای طرح آرامش بهاری از 29 اسفند‌ماه جاری، تا 15 فروردين‌ماه سال آينده، در دو هزار و 193 بقعه متبركه در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نشست خبری تشريح برنامه‌های طرح آرامش بهاری كه از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه در آستان امامزادگان و بقاع متبركه برگزار می‌شود امروز، 20 اسفندماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اين سازمان برگزار شد.
وی اجرای طرح آرامش بهاری را در راستای تبديل آستان امامزادگان به قطب فرهنگی كه از مطالبات مقام معظم رهبری است دانست و گفت: ايام نوروز از جمله ظرفيت‌های مناسبتی ملی است كه می‌توان از آن برای افزايش سطح فكری و معنوی مردم استفاده كرد.
وی از اجرای طرح آرامش بهاری از 29 اسفند‌ماه جاری، تا 15 فروردين‌ماه سال آينده، در دو هزار و 193 بقعه متبركه در سراسر كشور خبر داد و گفت: مراسم لحظه‌ تحويل سال نيز در هزار و 776 بقعه متبركه همراه با قرائت قرآن و زيارت آل‌ياسين، تواشيح، سخنرانی و پخش پيام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.
وی به برپايی خيمه‌های معرفت در 267 آستان امامزاده اشاره كرد و گفت: 659 مبلغ به صورت تخصصی و 300 مبلغ نيز از حوزه علميه قم در قالب طرح آرامش بهاری به نقاط مختلف كشور اعزام شدند. همچنين هزار و 31 مبلغ بومی و 592 روحانی مستقر نيز آماده پاسخگويی به سؤالات هم‌وطنان در قالب طرح آرامش بهاری هستند.
حجت‌الاسلام شرفخانی به برپايی نمايشگاه‌های فرهنگی به صورت گرافيكی و محتوايی در هزار و 550 آستان امامزاده اشاره و بيان كرد: غرفه‌های مشاوره، كودك و نوجوان، چند‌رسانه‌ای، پاسخ به سؤالات شرعی و مسابقات فرهنگی از ديگر بخش‌های در نظر گرفته شده برای طرح آرامش بهاری است.
وی بخش ديگری از برنامه‌ها را برپايی غرفه كتاب و محصولات فرهنگی در 590 بقعه متبركه دانست و اظهار كرد: غرفه حجاب و عفاف نيز در 493 بقعه متبركه برپا می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خيريه انتشار كتاب و برپايی مسابقات كتابخوانی را از ديگر بخش‌های طرح آرامش بهاری معرفی و عنوان كرد: مسابقه كتابخوانی آرامش بهاری در مرحله اول با تيراژ يك ميليونی و در قالب 20 سوال در اختيار زائران قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همچنين مسابقه پيام ياس نبوی شرح خطبه حضرت زهرا(س) نوشته حجت‌الاسلام والمسلمين احمد خاتمی است كه با تيراژ 500 هزار جلد در اختيار عموم مردم قرار می‌گيرد و در برگيرنده 40 سوال از محتوای كتاب است.
حجت‌الاسلام شرفخانی اظهار كرد: همچنين كتاب‌های متعددی همچون «صدف ايمان»، «ناموس»، «من بزرگ شده‌ام»، «انار دل من» با محوريت عفاف و حجاب و كتا‌ب‌هايی ويژه كودكان با عناوينی همچون «درخت مهربون» و «پروانه طلايی» از سوی اين سازمان منتشر شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خيريه از ايجاد امكان استفاده از زائرسراها طی ايام نوروز خبر داد و گفت: در 744 بقعه متبركه زائرسرا ايجاد شده است. همچنين امكان اسكان موقت در حسينيه‌ها نيز مهيا شده است.
وی با اشاره به تقارن ايام فاطميه با تعطيلات نوروز اظهار كرد: تا چهارم فروردين‌ماه، برنامه‌ها با حال و هوای بهاری اجرا و پس از آن استان امامزادگان سياه‌پوش و پذيرای برنامه‌های عزاداری دختر رسول گرامی اسلام(ص) خواهند شد. طی نوروز گذشته 55 ميليون نفر ــ بار زائر در زائرسراهای سازمان اوقاف و امور خيريه حضور يافتند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به بازديد ناظران و بازرسان از روند اجرای طرح آرامش بهاری در آستان امامزادگان و بقعه متبركه خبر داد و گفت: در ايام نوروز به صورت مستمر ناظران و گروه‌های بازرسی از چگونگی روند برپايی اين طرح سركشی و گزارش‌های مربوطه را ارائه می‌دهند.
حجت‌الاسلام شرفخانی در پايان سخنان خود به مناسب‌سازی آستان امامزاداگان و بقاع متبركه ويژه جانبازان و معلولان اشاره كرد و افزود: سامانه پيامكی 10000114114 آماده دريافت انتقادات و پيشنهادات زائران است.
captcha