بررسی رابطه برادری و اخوت ميان مسلمانان در برنامه «زلال تاريخ» راديو معارف
کد خبر: 2509300
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۳:۲۷

بررسی رابطه برادری و اخوت ميان مسلمانان در برنامه «زلال تاريخ» راديو معارف

راديو معارف در برنامه «زلال تاريخ» به سنت مواخات و برادری در سيره پيامبر اعظم(ص) می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی راديو معارف، با توجه به نياز امروز جامعه به برادری و اخوت، اين برنامه در برنامه «زلال تاريخ» به بررسی سنت حسنه مواخات و پيمان برادری در سيره پيامبر اسلام(ص) می‌پردازد.
با توجه به سخنان اخير مقام معظم رهبری، بدون شك يكی از نيازهای امروز جامعه ما كه می‌تواند جامعه را در برابر تهديدهای اخلاقی، فرهنگی، سياسی و اقتصادی بيمه كند، روحيه همدلی و برادری بين اقشار جامعه با يكديگر، بدنه جامعه با مسئولان نظام و مسئولان نظام با هم‌قطاران خود است.
پيوند اخوت و برادری سنتی الهی اسلامی است كه پيامبر رحمت با بهره‌گيری از آن ريشه تفرقه‌ها و كارشكنی‌ها را بخشكاند تا بتواند رسالت الهی خود را بهتر به سرانجام برساند و همين سنت در انديشه و باور جامعه امروز می‌تواند راه را برای آينده‌ای روشن‌ باز كند.
نياز امروزمان به برادری و اخوت بهانه‌ای است تا اين بار در برنامه «زلال تاريخ» نگاهی دوباره به اين استراتژی در سيره و برنامه‌ حكومتی رسول خدا«صل‌الله‌عليه‌وآله» داشته باشيم و بياموزيم از آن معلم بزرگ بشر درس خوب زيستن و سبك نيك نگريستن را كه پژوهشگر تاريخ اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدرضا جباری در اين برنامه سنت مواخات را از ديدگاه شيعه به تاريخ اسلام تحليل می‌كند.
يادآور می‌شود، برنامه «زلال تاريخ» كاری از گروه فقه و سيره به سردبيری و تهيه‌كنندگی اكبر طالبی‌نيا و اجرای كارشناسی مرتضی بهرامی خشنودی روز‌های دوشنبه ساعت 17:00 از شبكه راديويی معارف پخش می‌شود و دوشنبه 21 اسفند 1391 در اين برنامه سنت مواخات و برادری در صدر اسلام تحليل و بررسی خواهد شد.
captcha