انتقاد آيت‌الله العظمی صافی از هزينه‌ كردن بيت‌المال برای برپايی جشن استقبال از نوروز
کد خبر: 2511002
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹

انتقاد آيت‌الله العظمی صافی از هزينه‌ كردن بيت‌المال برای برپايی جشن استقبال از نوروز

گروه سياسی: آيت‌الله العظمی صافی با انتقاد از برگزاری جشن استقبال از نوروز گفت: در مملكتی كه اين همه بيكار و فقير وجود دارد و بسياری از مردم در تأمين معاش اوليه خود مشكل دارند و گرانی و تورم وجود دارد، چرا بايد باز هم اين همه اسراف باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی‌گلپايگانی، از مراجع عظام تقلید 23 اسفندماه در ديدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ علميه قم در واكنش به حوادث پيش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا بايد در مقابل اين همه خلاف شرع سكوت كرد؟ آيا هنوز هم جای توجيه باقی مانده است؟ مگر می‌شود كسی بگويد كه من منتظر امام زمان(عج) هستم و يا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل اين همه فساد و بی‌بندوباری ساكت باشد؟.
آيت‌الله العظمی صافی‌گلپايگانی تأكيد كرد: وظيفه‌ همه‌ دوستداران اهل‌ بيت(ع) اين است كه از اَعمال خلاف شرع كه اخيراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر كنند.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منكر وظيفه‌ يكايك مسلمانان است؛ وظيفه‌ رسانه‌ ملی، روزنامه‌ها و سايت‌های اسلامی اين است كه مردم را به وظايف دينی در مقابل منكرات آشنا كنند.
استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: نبايد وضعيت طوری شود كه معروف، منكر و منكر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی كه عمداً احترام احكام اسلام را از بين می‌برند و فسق و فجور را در مملكت ترويج می‌كنند، در پيشگاه خداوند متعال و ارواح طيبه‌ شهيدان مسئول هستند.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آيا موسيقی‌ها، رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هايی كه در اين جشن اتفاق افتاده خلاف شرع مقدّس اسلام نيست.
آيت‌الله العظمی صافی‌گلپايگانی بيان كرد: خداوند شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احكام اسلام را مسخره كرده و هتك حرمت می‌كنند، اين همه مخارج و هزينه‌های زياد و ولخرجی از بيت‌المال جواب دارد.
وی بيان كرد: در مملكتی كه اين همه بيكار و فقير وجود دارد و بسياری از مردم در تأمين معاش اوليه خود مشكل دارند و گرانی و تورم بيداد می‌كند، چرا بايد باز هم اين همه اسراف باشد؟ ما از مجلس و قوه‌ قضائيه توقع داريم كه به وظيفه‌ شرعی خود عمل كرده و جلوی اين فسادها را بگيرند.
استاد حوزه علميه قم يادآوری كرد: نظامی كه با خون هزاران شهيد آبياری شده است، نبايد آن را با كارهای نسنجيده و خلاف شرع سبك و تضعيف كنيم و همه‌ ما امروز در مقابل ارواح مقدس شهيدان مسئول هستيم و بايد پاسخگو باشيم.
وی گفت: ان‌شاء الله ملت بزرگوار ايران با اتحاد و يكپارچگی و تمسك به قرآن كريم و اهل بيت(ع) هميشه سربلند و سرافراز و عزيز باشند و به وظايف اسلامی خود عمل كرده، تا قلب مقدس آقا امام زمان(عج) را از اعمال خود راضی و خشنود كنند.
captcha