قطع رابطه ایران با آمريكا سياست امام، رهبری و برگرفته از مفاهیم قرآنی است
کد خبر: 2514624
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷

قطع رابطه ایران با آمريكا سياست امام، رهبری و برگرفته از مفاهیم قرآنی است

گروه سياسی: خطيب نماز جمعه اصفهان در خصوص مذاكره با آمريكا با اشاره به اينكه اين نكته قابل بررسی است كه مگر رابطه چقدر می‌تواند موجب حل شدن مشكلات معيشتی مردم شود، گفت: قطع رابطه ما با آمريكا نه تنها سياست امام و رهبری است، بلكه برگرفته از مفاهیم قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌الملی قرآن(ايكنا) شعبه اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبایی‌نژاد، نماينده ولی فقيه امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مسجد امام اين شهر، با اشاره به روز جهانی بهداشت و هفته سلامت، گفت: از نظر اسلام مسئله سلامتی موضوع حائز اهميتی است و در مورد اين مسئله روايات زيادی از پيشوايان دينی نقل شده است.
وی افزود: همچنين در اين مورد به مسئله پيشگيری اشاره شده است كه امروز آن ‌را با نام مسئله بهداشت می‌شناسند.
خطيب نماز جمعه اصفهان تصريح كرد: يكی از مسائلی كه اسلام تأكيد فراوان بر آن دارد مسئله كم خوری است و بيش از صد روايت در مورد اين موضوع از ائمه(ع) ذكر شده است.
وی با يادآوری روز 19 فروردين، سالروز قطع رابطه سياسی ايران و آمريكا خاطرنشان كرد: خدا را بابت اينكه اين مسئله موجب رشد و پيشرفت كشور بوده شاكريم و به گفته امام(ره) تمام اين مسائل برای ما نعمت است.
خطيب نماز جمعه اصفهان در مورد مذاكره با آمريكا با اشاره به اينكه اين نكته قابل بررسی است كه مگر رابطه چقدر می‌تواند موجب حل شدن مشكلات معيشتی مردم شود، اظهار كرد: قطع رابطه ما با آمريكا نه تنها سياست امام و رهبری است، بلكه سياست خدا و قرآن است.
وی در بيان دلايل اين ادعا تأكيد كرد: خداوند در قرآن خود بر مسلمانان مقرر داشته كه كافران حق سلطه بر مسلمانان را ندارند.
آيت‌الله طباطبائی با اشاره به اينكه جمهوری اسلامی هميشه خواهان برقراری روابط انسانی و در سايه صلح است، متذكر شد: اين مطلب به معنای سلطه‌پذيری ديگران بر ما نيست.
وی با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اينكه پيشنهاد مذاكره از طرف آمريكا يك تاكتيك است، گفت: تاكتيك به معنای يك عقب‌نشينی همراه با حيله است و در اين پيشنهاد نيرنگ‌ها مشهود است.
خطيب جمعه اصفهان افزود: ملت ايران بايد به جمله هيهات من الذله امام حسين(ع) عمل كرده و به فرمان الهی حتی اگر اين مشكلات ما را تا پای مرگ هم بكشاند، ما حق مذاكره با امريكا را نداريم.
captcha