احيای سنت های اصيل و غنی اسلامی و باستانی خراسان رضوی در سايه ورزش
کد خبر: 2520603
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

احيای سنت های اصيل و غنی اسلامی و باستانی خراسان رضوی در سايه ورزش

رييس هيات ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی گفت: اولويت اصلی مان در سال جديد تلاش برای همگانی كردن ورزش در ميان آحاد جامعه و احيای سنت های اصيل و غنی اسلامی و باستانی استان در سايه ورزش است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی، خسرو منعمی گفت: در راستای اقدامات سال گذشته برای ترغيب جامعه روستايی و عشايری استان به ورزش و معرفی آن به عنوان يك اصل مهم در سلامت و تندرستی، در سال جديد نيز در اين زمينه برنامه ريزی خواهيم كرد.
وی با تاكيد بر اينكه در تعريف فرهنگ توجه به نگرش ها و رفتارهای مبتنی بر ارزش های انسانی، اسلامی و اخلاقی بسيار حائز اهميت است، افزود: به منظور ترويج روح جوانمردی و پهلوانی، رعايت اصول و ارزش های بومی كشور در تمام ميزبانی ها و اعزام ها، مخصوصا در بخش بانوان با پوشش بومی و اسلامی مورد توجه ويژه قرار گرفته است.
رييس هيات ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته تيم های ورزشی هيات در تمامی رقابت های قهرمانی كشور و جشنواره ها حضور فعال داشتند و دستاوردهای خوبی برای ورزش استان به ارمغان آوردند.
وی با اشاره به ميزبانی جشنواره ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی بانوان كشور در باغ شاهنامه مشهد در سال 91 افزود: يكی از فعال ترين هيات های سنتی حاضر در اولين نمايشگاه اوقات فراغت سال گذشته در مشهد بوديم كه در معرفی ورزش های بومی به مردم مشهد برنامه های ويژه ای را انجام داديم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات كشتی باچوخه به عنوان يكی از ورزش های بومی خراسان رضوی در ايام نوروز امسال در سراسر استان ادامه داد: علاوه بر آن برگزاری رقابت ها و جشنواره های مختلف مطابق تقويم ورزشی هيات و حضور فعال تيم های استان مطابق تقويم فدراسيون در رقابت های مختلف كشوری در سال 92 در دستور كار خواهد بود.
منعمی در خصوص فعاليت های آموزشی هيات ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی خراسان رضوی، عنوان كرد: سال گذشته ميزبانی كلاس های داوری در رشته های واژبال و دال پلان را در مشهد انجام داديم در سال جديد نيز حضور مستمر متقاضيان در دورهای آموزشی مربيگری و داوری را خواهيم داشت.
captcha