مبلغ حجاب بايد از مسائل اساسی مخاطب خود مطلع باشد
کد خبر: 2525197
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

مبلغ حجاب بايد از مسائل اساسی مخاطب خود مطلع باشد

گروه حوزه‎های علميه: عضو هيات علمی مركز تحقيقات زن و خانواده وابسته به مركز مديريت حوزه‌های علميه خواهران گفت: مربی و مبلغ حجاب بايد از مسائل اساسی مخاطب خود اطلاع داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‎المللی ايران(ايكنا) زهرا امين‌مجد روز گذشته در ديدار جمعی از فعالان فرهنگی و مربيان حوزه عفاف و حجاب سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران از مركز تحقيقات زن و خانواده با اشاره به لزوم اطلاع از شرايط محيطی و ويژگی‌های اجتماع پيرامون گروه‌های هدف گفت: مربی ومبلغ بايد بداند كه در حال حاضر در طبقه متوسط شهری، در كلان‌شهری مثل تهران، مسائل اصلی دختران دبيرستانی در حوزه عفاف و حجاب چيست و البته از اين استحضار، در رابطه با حل آن به تحليل و جمع‌بندی دقيق برسد.
وی با اشاره به ضروريات و مولفه‌های مختلف در مسئله عفاف و حجاب اظهاركرد: شناخت دقيق از مقوله‌ حجاب و جايگاه آن در منظومه عفت و آموزه‌های دينی، تيپولوژی بدپوشی و بدپوشان و گونه‌شناسی بی‌عفتی، توجه محتوای پيام‌های تربيتی و نيز ساير ويژگی‌های لازم برای اثر بخشی امربه معروف ونهی از منكر، توجه به ويژگی‌های پيام‌فرست و مربی، استحضار به شرايط محيطی و ويژگی‌های اجتماع پيرامون افراد و يا گروه‌های هدف، پرهيز از شتاب‌زدگی در فعاليت‌های فرهنگی و تبليغی، توجه به عنصر تشكل‌يابی و موازی‌كاری در اين عرصه، استفاده از ظرفيت‌های فراوان روش‌های سنتی، توجه به زمان‌بری اثر بخشی فعاليت‌های تبليغی، تمركز به اشتراكات ميان مربی و متربی، استفاده از‌ ميان‌برها و تسهيل‌گرها و توجه به درهم تنيدگی مسائل و اشكالات در عملكرد از مولفه‌ها و ضروريات در مسئله عفاف و حجاب است كه بايد از آن شناخت داشت.
امين‌مجد با بيان اينكه تا زمانی كه ساختار تبليغ و اطلاع‌رسانی تغيير نكند نمی‌توان انتظار عملكرد كاملا دينی داشت، اضافه كرد: در توجه به زمان اثربخشی امر تبليغ، هنگامی كه غرض، ايجاد تغييرات كلان در نظام معنايی، كنش‌گری و سبك زندگی افراد باشد به ويژه با توجه به اينكه تغييرات مربوط به انتخاب گری افراد در يك جامعه، درسطحی گسترده، تحت تأثير ساختارهای آن جامعه است و در نتيجه تا زمانی كه ساختارها البته تحت تأثير فشار خواسته‌های عمومی مردم كه مسلماً متأثر از آگاهی‌بخشی، تبليغ و اطلاع‌رسانی است- تغيير نيابند نمی‌توان انتظار انتخاب‌گری و عملكرد كاملاً دينی از افراد داشت.
captcha