شهيد مطهری در اصلاح و تربيت جهان اسلام و ابناء بشر نقش مؤثری داشت
کد خبر: 2526197
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵

شهيد مطهری در اصلاح و تربيت جهان اسلام و ابناء بشر نقش مؤثری داشت

گروه اجتماعی: شهيد مطهری با همت بلند و اراده پولادين خويش سعی در اصلاح و تربيت جهان اسلام و ابناء بشر داشت؛ چراكه او در حكمت مطهر و انديشه تابناكش از اسلام ناب محمدی(ص) الگو گرفته و در اندك زمانی به الگويی برتر برای جهان اسلام بدل گشت.

آيت‌الله دری نجف‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماينده ولی فقيه در استان مركزی به‌مناسبت گراميداشت هفته معلم در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، ضمن تبريك اين روز به معلمان و فعلان عرصه آموزشی، گفت: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ايثار و تجليل از گمنامان نام آشنای عرصه علم و ادب است؛ همانانی كه علم را جرعه جرعه در جان تاريخ جاری كرده و خود لحظه لحظه می‌سوزند و با دانش خويش، جامعه را می سازند و فردايی با شكوه را نويد می‌دهند.
وی ابراز كرد: روز معلم، روز پاسداشت عزيزانی است كه در سنگر علم و دانش ومبارزه با جهل و نادانی، افسرانی متبحر و سربازانی با اخلاص و دانشمند تربيت می كنند.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه افزود: معلمی شغل نيست، عشق، ذوق، ايثار و فداكاری است، معلمی هنری است كه با درهم آميختن عشق و علم و ادب، جامعه‌ ای را ساخته و به جايگاهی والا می‌رساند.
نماينده ولی فقيه در استان همچنين به تشريح شخصيتی استاد شهيد مطهری پرداخت و اظهار كرد: استاد علامه، فيلسوف عالی مقام، دانشمند وارسته، عالم عامل و عارف كامل آيت‌الله شهيد مرتضی مطهری همچون نگين انگشتری در عصر حاضر نورافشانی كرد.
وی در ادامه افزود: شهيد مطهری با همت بلند و اراده پولادين خويش سعی در اصلاح و تربيت جهان اسلام و ابناء بشر داشت؛ چراكه او در حكمت مطهر و انديشه تابناكش از اسلام ناب محمدی(ص) الگو گرفته و از آبشخور عرفان و دستورات و سنن نبی مكرم اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) بهره‌های وافر برده و خود در اندك زمانی به الگويی برتر برای جهان اسلام بدل گشت.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اينكه اين استاد والامقام سرانجام مورد هدف كين خشم و نفرت دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت، تأكيد كرد: شهادت استاد علامه مطهری نه تنها از ميزان نفوذ كلام و تشعشع انوار و انديشه‌های منورش در سطح ملی و بين‌المللی نكاست؛ بلكه وی را الگويی هميشه زنده و تأسی‌پذير برای بشريت در تمامی دوران و اعصار و چراغ هدايتگری صادق تا ابديت تاريخ جاويدان ساخت.
وی ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضی مطهری، از خدمات صادقانه و خالصانه قشر فرهنگی و فرهيخته كشور كه رسالت خطير تعليم و تعلم فرزندان برومند اين مرز و بوم را بر عهده دارند نيز تقدير كرد.
آيت‌الله دری نجف‌آبادی توصيه كرد: قشر خدوم آينده‌ساز كشورمان بايد همگام با پيشرفت دانش‌های روز بشری با توجه به حكمت مطهر استاد مطهری و انديشه های تابناك اسلام ناب محمدی(ص) و پيروی از منويات مقام معظم رهبری با همتی والا و تلاشی مضاعف، انسان هايی خودباور، خلاق، متعهد و متخصص را به جامعه تحويل داده و در رشد كمی و كيفی نيروی انسانی كه مهمترين ظرفيت اجتماعی و سرمايه ملی هر كشوری محسوب می‌شود، نقش اساسی خود را ايفا نمايند.
نماينده ولی فقيه در استان مركزی در پايان گفت: اميد است با عنايت حضرت باريتعالی، عزت و سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاهد باشيم.
captcha