فرهنگ غنی اسلامی مردم ايران، كشور را كانون امنيت كرده است
کد خبر: 2527441
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

فرهنگ غنی اسلامی مردم ايران، كشور را كانون امنيت كرده است

گروه سياسی: اگر جمهوری اسلامی ايران توانسته در مركز كشورهای ناامن قرار بگيرد و كانون امنيت شود، فرهنگ غنی اسلامی مردم سلحشور آن است كه آزمون آن را در دوران دفاع‌مقدس پس داد و به بركت همين فضای فرهنگی است كه آمريكا نمی‌تواند علی‌رغم حضور در كشورهای همسايه، به ايران بيايد.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) شعبه زنجان، ظهر روز گذشته، دوازدهم ارديبهشت ماه، حسين قديانی، رئيس بسيج دانشگاهی كشور، در همايش حكمت مطهر و جشنواره ممتازين و مخترعين در زنجان، ابراز كرد: هر وقت ايران اسلامی توسط دشمن تهديد شده، كشور رشد كرده و جلوی دشمنان ايستاده است كه دفاع‌مقدس نمونه بارز آن بود و الان نيز با قدرت در برابر تهديدهای دشمنان ايستادگی كرده است، به طوری كه پايه‎های كاخ سفيد را لرزاند.
وی ادامه داد: درست است كه دشمن از قدرت علمی جمهوری اسلامی ايران می‎ترسد، ولی علمی كه بتواند الگو بشود برای دشمنان نگران كننده است و عدم واكنش آن به دانشگاه‏‎های كشور نشان‌دهنده مشكلات جدی در آن است كه بايد به آن توجه شود.
رئيس بسيج دانشگاهی كشور ابراز كرد: مهم‎ترين و بالاترين جايگاهی كه هر جامعه و ساختار سياسی برای خود قائل است، امنيت است. به عنوان مثال در كشور ايران بالاترين ساختار سياسی شورای عالی امنيت ملی است در واقع امنيت ملی به وضعيتی گفته می‌شود كه يك ملت بدون از دست دادن منافع ملی خود مسير زندگی را برای جامعه خود تعريف كند و هر جامعه‎ای بسته به اينكه چطور چتر امنيت خود را بگستراند، ساختار متفاوتی با نظام‎های ديگر دارد.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: برای سرپا بودن سقف امنيت، ستون‎هايی مورد نياز است كه آن را نگه دارد كه نام اين ستون‌ها قدرت ملی است و مؤلفه‌های متعددی برای آن وجود دارد. كشور ايران برای تأمين امنيت خود ستون‌‎های مختلف، از جمله قدرت اقتصادی، قدرت سياسی، قدرت علمی و قدرت فرهنگی دارد و در مقايسه با تمام كشورهای مدعی، فضای سياسی باز دارد.
وی اظهار كرد: كشور آمريكا بزرگ‌ترين قدرت اقتصادی را در دنيا دارا است كه پايه اقتصادی آن در تمام دنيا متفاوت است، به طوری كه با دومين قدرت اقتصادی دنيا كه چين است تفاوت معنی‌داری دارد، با وجود اين كه آمريكا مشكلی از نظر توليد ناخالص ملی ندارد در توزيع آن مشكل دارد، به طوری كه فقط يك درصد مردم آمريكا از آن بهره‎مند می‌شوند و پايه بسياری از ناامنی‌های آمريكا است كه مسئولان، ريشه آن را مسايل شخصی و روانی مطرح می‎كنند.
قديانی اظهار كرد: واقعيت اين است كه در آمريكا نيز احزاب و گروه‌هايی بر عليه آن فعال هستند. يكی ديگر از ستون‌های امنيت، قدرت فرهنگی و اجتماعی كشور است و می‌تواند درهويت ملی آن تأثيرگذار باشد. اين همان چيزی است كه غرب برای دست‌يابی به آن بعد از فروپاشی نظام سوسياليستی، مدعی تأسيس دهكده جهانی است و به همين دليل از تمدن و فرهنگ گذشته چين و ژاپن چيزی باقی نمانده است.
وی تأكيد كرد: اگر جمهوری اسلامی ايران توانسته است در مركز كشورهای ناامن قرار بگيرد و كانون امنيت شود، فرهنگ غنی اسلامی مردم سلحشور آن است كه آزمون آن را در دوران دفاع‌مقدس پس داد و به بركت همين فضای فرهنگی است كه آمريكا نمی‌تواند علی‌رغم حضور در كشورهای همسايه، به ايران بيايد.
وی تصريح كرد: ستون بعدی قدرت علمی است كه در كشورهای صاحب دانش امنيت وجود دارد و تاريخ ثابت كرده است كه به محض اشغال يك كشور اولويت كاری كشور اشغال‌گر به تاراج بردن منابع علمی كشور است و به واسطه علم ساير قدرت‌ها نيز به دست می‌آيد. در واقع علم مولد پايه‌های ديگر است و دشمن به شدت از آن هراس دارد، لذا بايد دانشگاه‌های كشور را گسترش داد و اگر گفته می‌شود كه جمهوری اسلامی احيا كننده فرهنگ اسلامی است، پس اين فرهنگ بايد متمايز از فرهنگ غرب باشد و علم‌آموزی در دانشگاه‌ها پاسخ‌گوی اداره جامعه نيست و نياز به علم اختصاصی و بومی دارد.
اين مقام مسئول، ابراز كرد: با علم غرب نمی‌شود فرهنگ اسلام را احياء كرد. علمی كه با ويژگی اومانيستی تشكيل شده است، نمی تواند پاسخ‌گوی نظام توحيدی باشد و هنوز امكان بومی‌سازی آن به وجود نيامده است و رسالت امروز دانشگاهيان بومی‌سازی است.
وی يادآور شد: دنيا پس از دو دوره جنگ جهانی با زمين زدن نظام فاشيسم و كمونيست در جنگ جهانی سوم در پی مبارزه با اسلام است و اين در حالی است كه با بيان تئوری پايان تاريخ اعلام كرد كه به آخر خظ رسيده است و ادعای دهكده جهانی آن‌ها در سراشيبی سقوط است و فشارهای انجام شده بر روی جمهوری اسلامی ايران، آخرين دست و پا زدن‌های آن‌ها قبل از مرگ است، به همين دليل نبايد نگران فضای تحريم بود.
رييس بسيج دانشجويی كشور تأكيد كرد: هم‌اكنون نيازمندی كشور علم برگرفته از اسلام است و برای رسيدن به آن بايد چند قدم برداشت كه اولين قدم تسلط به علومی است كه آن را قبول نداريم و شناخت نقاط عطف اين علوم، قدم‌های بعدی است و پس از آن بايد در كنار علوم دانشگاهی سبك زندگی خود را با قرآن كريم جهت داد.
در ادامه اين برنامه، عباس بابايی، رئيس ناحيه بسيج دانشجويی استان زنجان، گفت: علم قدرت می‌آورد و لازمه حضور و قدرت‌نمايی ايران در عرصه‌های جهانی علم است و يك راه تقويت بنيه علمی كشور دانشجويان هستند، به همين دليل يازدهمين دوره جشنواره دانشجويان مخترع و مبتكر بسيجی برگزار شد.
وی در پايان تصريح كرد: در اين جشنواره 28 اثر اختراع، 29 مقاله علمی،7 تأليف كتاب، 10 طرح پژوهشی، 5 نشريه و 30 نفر با معدل تحصيلی بالا حضور داشتند و برگزيدگان پس از بررسی‌های نهايی مشخص شدند و اميدواريم دانشجويان با دو بال علم و تقوا به هدف خود دست يابند و در صدد هستيم كه دانشجويان در حلقه‌های معرفت صالحين دانشجويان در مباحث علمی توانمند شوند.
captcha