پيام آيت‌الله‌العظمی صافی در اعتراض به هتك حرمت به مراقد مطهر اصحاب رسول اكرم(ص)
کد خبر: 2527666
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

پيام آيت‌الله‌العظمی صافی در اعتراض به هتك حرمت به مراقد مطهر اصحاب رسول اكرم(ص)

مرجع عاليقدر آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی در اعتراض به هتك حرمت و جسارت به مراقد مطهر اصحاب جليل‌القدر رسول اكرم(ص) و ياران خاص اميرالمؤمنين(ع) پيامی صادر كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، متن پيام آيت‌الله‌العظمی صافی‌گلپايگانی به شرح زير است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ
هتك حرمت مرقد مطهر صحابی جليل‌القدر حضرت رسول اكرم(ص) و ياور باوفای حضرت اميرالمؤمنين علی‌بن‌ابيطالب(ع)، «حجر‌بن‌عدی» و ياران عظيم‌القدر ايشان در سوريه توسط جنايتكاران و دژخيمان موجب تأثر و تأسف شديد مسلمانان جهان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) شد.
تعرض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاكی كه نشانه‌ بزرگی از حقانيت اسلام و مكتب اهل بيت(ع) است،‌ با هيچ دليلی قابل توجيه نيست و در نزد همه‌ مسلمانان محكوم و مطرود است. چطور می‌توان باور كرد كه عده‌ای كه چهره‌ اسلام عزيز را در جهان با خشونت معرفی كرده و بويی از اسلام و انسانيت نبرده‌اند و خود را موحد و متعبد معرفی كرده، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، كودك و بزرگ و مرد و زن را با وحشيانه‌ترين وسايل وحشی‌گری به زمين بريزند و گردن حتی نوجوانان را با شمشير قطع كرده و آنها را در شبكه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.
برای جهانيان روشن است كه اين افراد با كمك مستقيم بعضی از كشورهای مزدور منطقه و صهيونيزم و چراغ سبز سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر، اين جنايات را انجام می‌دهند و به جای آن كه امروز به داد مسلمانان مظلوم ميانمار برسند، اين چنين جناياتی را مرتكب می‌شوند.
اينجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهيان و حوزه‌های علميه اهل سنت و تشيع می‌خواهم كه برای جلوگيری از اين جنايات و آدم‌كشی‌ها كه اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش كرده است چاره‌ای فوری بيانديشند و اختلافات جزئی و سياسی را كنار گذاشته و فقط به فكر اسلام و قرآن و آبروی اين دين حنيف و آسمانی باشند كه اگر فردا اين كار انجام شود دير است و موجب پشيمانی است.
به داد اسلام برسيد و مسلمانان را بار ديگر در جهان عزت و آبرو دهيد كه آورنده‌ قرآن كريم پيامبر رحمة‌اللعالمين از شما انتظاری جز اين ندارد كه ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ لطف الله صافی».
captcha