‌دو مدرسه علوم و معارف اسلامی در قروه كلنگ‌زنی شد
کد خبر: 2535065
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

‌دو مدرسه علوم و معارف اسلامی در قروه كلنگ‌زنی شد

گروه اجتماعی: مديركل تبليغات اسلامی كردستان گفت: كلنگ احداث دو مدرسه علوم و معارف دينی همزمان با سالگرد سفر مقام معظم رهبری به این استان در قروه به زمين زده شد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌ياری، مديركل تبليغات اسلامی كردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، اظهار كرد: ‌مدارس علوم و معارف اسلامی در دو بخش دخترانه و پسرانه در زمينی به مساحت ‌هزار و 188 متر مربع با زيربنای ‌هزار متر مربع احداث در قروه‌ می‌شود.
وی با اعلام اينكه هر يك از اين مدارس شامل شش كلاس درس است، افزود: اين طرح‌ها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به كردستان بوده و برای احداث اين واحدهای آموزشی در مجموع 15 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته است.
مديركل تبليغات اسلامی استان كردستان با بيان اينكه با آغاز عمليات اجرايی اين طرح‌ها مجموع مدارس علوم و معارف اسلامی استان به چهار واحد می‌رسد، عنوان كرد: واحد خواهران بيجار هم‌اكنون با 60 دانش‌آموز فعال است و واحد برادران نيز در آينده‌ای نزديك به بهره‌برداری می‌رسيد.
وی بيان كرد: هدف از تحصيل در اين مدرسه كسب دانش محض نيست بلكه ايجاد زمينه‌ای برای رشد و تقويت روحيه خداشناسی و اسلام‌شناسی است.
حجت‌الاسلام صفی‌ياری ادامه داد: در جامعه اسلامی، بسياری از متخصصان به اسلام متعهد نيستند كه اين دبيرستان زمينه تربيت نيروهای متخصص و متعهد را فراهم ‌‌کند.
وی تقويت اين نوع مدارس را امری ضروری دانست و يادآور شد: گسترش اين‌گونه مدارس اسلامی، باعث برآورده كردن آمال و آرزوهای آينده نظام و فراهم كردن زمينه رشد و تعالی جوانان اين مرزو بوم است.
captcha