شناسايی نخبگان قرآنی دنيای اسلام از اهداف مسابقات بين‌‌المللی قرآن ايران است
کد خبر: 2541356
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳

شناسايی نخبگان قرآنی دنيای اسلام از اهداف مسابقات بين‌‌المللی قرآن ايران است

گروه فعاليت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام والمسلمين علی محمدی، نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با حضور در بخش خبری روز جمعه شبكه قرآن ضمن معرفی ويژگی‌ها و برنامه‌های جانبی مسابقات بين‌المللی قرآن كريم ايران گفت: يكی از اهداف اين مسابقات شناسايی نخبگان قرآنی دنيای اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علی محمدی، نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه روز جمعه، 10 خردادماه در گفت‌و‌گو با بخش خبری شبكه قرآن و معارف سيما در مورد سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم مطالبی را عنوان كرد.
حجت‌الاسلام محمدی در بخش ابتدايی سخنان خود به بحث در مورد اهداف برپايی اين مسابقات پرداخت و گفت: در اين دوره ما چند هدف را پيگری می‌كنيم كه يكی از اين اهداف شناسايی نخبگان قرآنی جهان اسلام و تقدير از آنها است. چون قاريان و حافظان مدتی طولانی تلاش می‌كنند تا به اين مرحله برسند، شايسته است كه محيطی فراهم شود تا اين عزيزان بتوانند خود را در يك رقابت بين‌المللی و سطح بالا محك بزنند.
وی دومين هدف را افزايش وحدت و انسجام اسلامی بر محور قرآن كريم عنوان كرد و افزود: دشمنان می‌خواهند بين مسلمانان دنيا تفرقه‌افكنی كنند، در اين شرايط آن چه كه می‌تواند اين وحدت را حفظ كند، قرآن است.
حجت‌الاسلام محمدی ايجاد فضای معنوی قرآنی در جامعه را يكی ديگر از اهداف اين دوره از مسابقات دانست و اظهار كرد: معرفی الگوی قرآنی برای جوانان و نوجوانان نيز يكی ديگر از اهداف ما است كه بايد در شناساندن اين الگوها تلاش بسيار زيادی را مصرف كنيم.
نماينده ولی فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه خاطرنشان كرد: استفاده از معلومات و تجربيات اساتيد و داوران حاضر در اين مسابقات نيز يكی ديگر از اهداف اين دوره از رقابت‌ها است كه مجموع اين اهداف باعث ارتقای فعاليت‌های قرآنی كشور خواهد شد.
وی در ادامه به بحث در مورد برنامه‌های جنبی اين دوره از مسابقات پرداخت و گفت: طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌های جنبی به خصوصی را تدارك ديده‌ايم، همايش تجليل از بانوان نخبه قرآنی در روز 12 خرداد‌ماه، همايش پژوهشی قرآنی با عنوان قرآن و سبك زندگی كه در اين بخش مقالاتی از دانشگاه‌های امام صادق(ع)، علوم قرآنی، رضوی و حوزه‌های علميه بررسی و معرفی می‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اين كه در ميان اين مقالات از 30 مقاله برتر تجليل خواهيم كرد، افزود: همچنين برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی، محافل قرآنی، بازديد از اماكن مذهبی و بيت امام خمينی(ره)، داير كردن نمايشگاه محصولات فرهنگی و نشست‌های قرآنی از برنامه‌های جنبی اين مسابقات است.
حجت‌الاسلام محمدی با ذكر ويژگی‌های خاص اين دوره از مسابقات گفت: در اين دوره ميهمانان ما افزايش پيدا كرده‌اند و مشاركت ديگر دستگاه‌ها و موسسات قرآنی بيشتر شده است. در اين دوره 17 داور داريم كه 9 نفر خارجی و 8 نفر داخلی هستند.
captcha