آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح ملی «تربيت حافظان قرآن» در استان مركزی
کد خبر: 2544555
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح ملی «تربيت حافظان قرآن» در استان مركزی

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان مركزی از آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح ملی تربيت حافظان قرآن كريم در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام عباسيان، مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن، گفت: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت 10 ميليونی حافظان قرآن، سازمان اوقاف و امور خيريه كشور رسالت خود را در راستای تحقق منويات رهبری با تربيت يك‌ميليون حافظ قرآن طی يك برنامه 4 ساله آغاز كرده است.
وی با اشاره به اجرای مرحله اول اين طرح بيان كرد: در مرحله اول اجرای طرح تربيت حافظان قرآن كريم كه طی سال گذشته برگزار شد بيش از 250 هزار نفر در سطح كشور ثبت نام كردند كه سهميه استان در اين مرحله 4 هزار نفر بود و خوشبختانه بيش از اين رقم در استان محقق شد و مرحله اول با موفقيت به پايان رسيد.
حجت‌الاسلام عباسيان، مهم‌ترين اهداف طرح تربيت حافظان قرآن را شناسايی نخبگان قرآنی و انس جامعه با معارف قرآنی عنوان كرد و افزود: به لطف و مدد الهی مرحله اول طرح تربيت حافظان قرآن در استان با اين هدف اجرا شد و استان مركزی از اين لحاظ از رتبه مطلوبی در سطح كشور برخوردار است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان ادامه داد: در مرحله اول اين طرح، طی برگزاری آزمون شفاهی و كتبی، 28 نفر از برگزيدگان كشوری از استان مركزی بودند كه همزمان با برگزاری مراسم اختتاميه 3 نفر با اهدای جوايز كمك هزينه سفر به عمره مفرده، 3 نفر كمك هزينه سفر به كربلای معلی و مابقی نيز با دريافت كمك هزينه سفر به مشهد مقدس مورد تقدير قرار گرفتند.
وی از آغاز برگزاری كلاس‌های مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن از اوايل تيرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: ثبت نام از علاقه‌مندان جهت شركت در مرحله دوم اين طرح در سطح بقاع متبركه، مؤسسات قرآنی و مراكز قرآنی وابسته به اوقاف آغاز شده و تا پايان خردادماه جاری نيز ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام عباسيان تصريح كرد: مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن در استان مركزی با سهميه‌ای بيش از 4 هزار نفر آغاز و تا نيمه اول اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت و در پايان نيز از شركت‌كنندگان آزمون كتبی و شفاهی به عمل آمده و گواهينامه پايان دوره اعطا خواهد شد.
وی با اشاره به اتخاذ دو رويكرد جديد در مرحله دوم طرح تربيت حافظان ادامه داد: در اين مرحله جهت اجرای مطلوب و جذب حداكثری علاقه‌مندان و برگزاری كلاس‌های آموزشی، كانون‌های قرآنی مرتبط در سطح بقاء متبركه تآسيس و آغاز به كار كرده و همچنين از برخی مؤسسات قرآنی فعال استان نيز جهت مشاركت در طرح دعوت به عمل آمده است.
اين مقام مسئول در پايان، اظهار كرد: طرح تربيت حافظان قرآن ويژه گروه‌های سنی كودكان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود كه در آن ضمن افزايش و ارتقای ميزان محفوظات شركت‌كنندگان دوره قبل، حفظ جزء 30 و اول قرآن كريم ويژه كودكان، جزء 1 و 2 قرآن ويژه نوجوانان و حفظ جزء 30 و 5 جزء اول قرآن كريم ويژه بزرگسالان در نظر گرفته شده است.
captcha