مقابله با استكبار راه محافظت از دستاوردهای جهاد امام‌ حسين(ع) است
کد خبر: 2545095
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

مقابله با استكبار راه محافظت از دستاوردهای جهاد امام‌ حسين(ع) است

گروه اجتماعی: رئيس تبليغات اسلامی آستانه اشرفيه مهم‏ترين وظايف مسلمانان را داشتن اتحاد و همبستگی دانست و گفت: همه مسلمين در صورتی می‏توانند از دستاوردهای بزرگ جهاد و شهادت امام حسين(ع) محافظت نمايند كه به مخالفت و مقابله با استكبار بپردازند.

حجت‏الاسلام والمسلمين سيدرضا مطهری، رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفيه در گفت‏وگو با خبرگزاری بين‏المللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، با اشاره به اهميت اجرای فريضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه اظهار كرد: اين فريضه الهی بايد آن‏‌ چنان در جامعه نهادينه شود كه همه افراد جامعه خود را مسئول اجرای آن بدانند و برای پيش بردن اين امر حياتی و ضروری در جامعه تلاش كنند.
وی افزود: امام حسين(ع) به منظور حفظ و احياى اسلام و در راه امر به معروف و نهی از منكر با جهاد و شهادتی غم‏انگيز، صفحه‏ای درخشان و فراموش‏ناشدنی در تاريخ اسلام از خود به يادگار گذاشته است.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفيه در ادامه تاكيد كرد: آسيب‏شناسی چالش‏ها و ارائه راهكار، زمنيه‏ساز توسعه امر به معروف و نهی از منكر و از برنامه‏های ستاد احياء امر به معروف و نهی از منكر است.
حجت‏الاسلام مطهری با بيان اينكه تلاش‏های فراوانی در زمينه احيای امر به معروف از سوی دستگاه‏های مربوطه انجام شده است افزود: تمام دستگاه‏های دخيل در ستاد احياء امر به معروف و نهی از منكر، بايد در مسير فرهنگ‏سازی امر به معروف و نهی از منكر و تذكر لسانی تلاش كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفيه در پايان با اشاره به اينكه شاهد تغيير نسل‏های مختلف در جامعه هستيم متذكر شد: با ايجاد اتاق‏های فكر و كرسی‏های آزاد انديشی بايد به آسيب‏شناسی در جامعه و گسترش اين امر مهم بپردازيم .
وی مهم‏ترين وظايف مسلمانان را داشتن اتحاد و همبستگی دانست و عنوان كرد: همه مسلمين در صورتی می‏توانند از دستاوردهای بزرگ جهاد و شهادت امام‌حسين(ع) محافظت نمايند كه به مخالفت و مقابله با استكبار بپردازند.
اين كارشناس دينی با اشاره به اهميت امر به معروف و نهی از منكر در اسلام اظهار كرد: فريضه امر به معروف و نهی از منكر پايه مهم و مترقی دين مبين اسلام است كه اگر اين فريضه الهی و ماندگار اسلام به فرهنگ عمومی در جامعه تبديل شود ناهنجاری‌های اجتماعی به شدت كاهش پيدا می‌كند.
حجت‏الاسلام مطهری امر به معروف و نهی از منكر را زمينه‏ساز توسعه و پيشرفت جامعه و از عوامل مهم پيشگيری از بزهكاری اجتماعی دانست و تاكيد كرد: احيای امر به معروف و نهی از منكر در جامعه ايرانی اسلامی نقش مهمی در ايستادگی مقابل توطئه‏های دشمنان دارد.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفيه در ادامه ابراز كرد: امر به معروف و نهی از منكر بايد آگاهانه، دلسوزانه و عاقلانه باشد و افراد بايد آمر و ناهی را بشناسند و نحوه مراجعه با آن را بدانند تا اقدامات موثر واقع شود.
وی ادامه داد: بزرگترين عامل امر به معروف و نهی از منكر، امام‌حسين(ع) است كه قيامش بعد از حدود هزار و ۴۰۰سال در قالب امر به معروف و نهی از منكر همچنان ماندگار و هر روز پررنگتر از قبل می‏شود.
حجت‏الاسلام مطهری امر به معروف ونهی از منكر را نشانه وجدان بيدار، عشق به مكتب و حضور در صحنه عشق به مردم دانست و تصريح كرد: شناخت و آگاهی از فرايض الهی باعث تحقق معروفات و كنار زدن منكرات می‏شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفيه در پايان خاطرنشان كرد: امام‌حسين(ع) با خون خود دين اسلام را زنده نگه داشت و امروز ما با وحدت و همدلی و همياری با سفارشات مقام معظم رهبری و درست اجرائی كردن امربه معروف ونهی از منكر راه امام ويارانش را ادامه دهيم.
captcha