مبارزه با جريان‌های انحرافی؛ مهم‌ترين رسالت منتظر واقعی در زمان غيبت
کد خبر: 2551738
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
ابعاد اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی انتظار/(12)

مبارزه با جريان‌های انحرافی؛ مهم‌ترين رسالت منتظر واقعی در زمان غيبت

گروه اجتماعی: منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) بايد به خودسازی بپردازد و با جريان‌های انحرافی و باطل كه مهم‌ترين رسالت او در زمان غيبت امام عصر(عج) مبارزه كند.

مصطفی مشايخی، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: در آيات و روايات اهل‌بيت(ع) ويژگی‌های متعددی برای انتظار، امام عصر(عج) و ياران ايشان ذكر شده است؛ ليكن برترين ويژگی و خصلتی كه می‌توان برای حضرت برشمرد اين است كه حضرت مهدی(عج) طاووس اهل بهشت است.
وی بيان كرد: درخشنده‌ترين فرد در بين بهشتيان وجود مبارك حضرت مهدی(عج) است و تنها كسی كه می‌تواند باطل را به كلی نابود كرده و حق را به پيروزی رساند ايشان هستند و به همين دليل هم در ميان اهل بهشت برجسته‌ترين است.
مشايخی در ادامه تصريح كرد: در روايتی از ائمه معصومين(ع) نقل شده كه در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) 10 هزار نفر در زمره ياران وفادار ايشان هستند كه از اين ميان 313 موعود جزء حلقه خاص ياران حضرت قرار دارند؛ لذا منتظر واقعی ظهور بايد قبل از هر چيز از صالح‌ترين افراد باشد تا در زمره ياران خاص حضرت ولی عصر(عج) قرار گيرد.
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار كرد: خداوند در تمامي وعده‌هايی كه از زبان ائمه اطهار(ع) به ما رسيده و در قرآن نيز به آن اشاره شده است، تمامي هستی را در اختيار مهدی(عج) قرار داده تا ايشان به‌راحتی بتوانند حكومت جهانی خود را برپا كنند.
وی ادامه داد: در زمان حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) نعمت‌های فراوانی در اختيار مردم قرار خواهد گرفت و عقل به رشد كامل خود رسيده و فقر به كلی ريشه‌كن می‌شود و فضای جامعه كاملاً به سوی معنويت، اخلاق و عرفان سوق خواهد يافت.
مشايخی با اشاره به اينكه مبارزه با جريان‌های انحرافی و باطل مهم‌ترين رسالت منتظر واقعی در زمان غيبت حضرت ولی عصر(عج) است، افزود: در روايتی از صادق(ع) نقل است كه می‌فرمايند؛ منتظر واقعی آن حضرت كسی است كه اهل رزم، جنگ، مبارزه و نبرد باشد و كسی كه كاری با جنگ و مبارزه با ظلم و جور نداشته باشد هرگز منتظر واقعی امام زمان(عج) نخواهد بود.
مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار كرد: كسی كه منتظر واقعی حضرت ولی عصر(عج) است بايد به خودسازی بپردازد تا زمينه ظهور آن حضرت را فراهم كند و همچنين در مقابل امام زمان‌های دروغينی كه روز به روز با هدف تخريب چهره مهدی(عج) در حال افزايش است بايستد.
وی با اشاره به اينكه انتظار نماد اميد است، ادامه داد: انتظار يعنی اميد به آينده‌ای روشن، درخشان و اينكه روزی تمام نابسامانی‌ها به اتمام می‌رسد و زمانی فرامی‌رسد كه بشريت در معنويت، اخلاق‌مداری و انسانيت كامل در كنار هم زندگی می‌كنند و عدالت و رفاه در جهان فراگير می‌شود.
اين مقام مسئول در پايان خاطرنشان كرد: در آموزه‌های دينی ما مسلمانان همواره به امر شادی و نشاط مطلوب و پسنديده تأكيد و سفارش شده است؛ لذا بايد شادی و نشاطی كه بر پايه آموزه‌های دينی استوار بوده و با فرهنگ اسلام و انقلاب مغايرت نداشته باشد را در بين مردم و نسل جوان ترويج دهيم و الگو و مدلی مطلوب برای آن ترسيم كنيم تا جوانان بيش از پيش به سمت آن جذب شوند.
captcha