برگزاری جشنواره حفظ و قرائت قرآن رضوی/ دانش‌نامه امام رضا(ع) رونمايی می‌شود
کد خبر: 2553171
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱

برگزاری جشنواره حفظ و قرائت قرآن رضوی/ دانش‌نامه امام رضا(ع) رونمايی می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: دبير جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در برنامه گفت‌وگوی جمعه اخبار قرآنی شبكه قرآن و معارف سيما با اشاره به جشنواره حفظ و قرائت رضوی در استان خراسان رضوی از رونمايی دانش‌نامه امام رضا(ع) در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، سيدجواد جعفری، دبير جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در برنامه گفت‌وگوی جمعه اخبار قرآنی شبكه قرآن و معارف سيما با بيان اين كه موفقيت جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) مديون صدا و سيما و مسئولان شبكه‌های مختلف تلويزيونی به ويژه شبكه قرآن و معارف سيما است، اظهار كرد: زمانی كه به جشنواره امام رضا(ع) نگاه می‌كنيم، درمی‌يابيم كه همه اقشار و دستگاه‌ها در اين جشنواره حضور داشته و به نوعی تمامی دستگاه‌ها و نهادها احساس تكليف كرده و احساس می‌كنند كه نيازهای روز جامعه را با توجه به فرهنگ رضوی می‌توان رفع كرد.
وی با بيان اين كه امسال وارد دهه دوم برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) شده‌ايم، ادامه داد: امسال كه يازدهمين دوره اين جشنواره برگزار خواهد شد، همكاری خوبی با جامعه‌المصطفی العالميه، مدارس ايرانی خارج از كشور و ... داريم و برنامه‌های مقدماتی برگزاری اين جشنواره با پايان يافتن دهمين جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) آغاز شده است.
جعفری در اين بخش از سخنان خود با اشاره به ايجاد بنياد بين‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در سفر چهارم دولت به استان خراسان رضوی، عنوان كرد: با راه‌اندازی اين بنياد، فعاليت‌های فرهنگی، هنری در حوزه رضوی ساز و كار مشخصی پيدا كرده و از آن زمان به بعد نيز جشنواره امام رضا(ع) زير نظر بنياد بين‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) قرار گرفت.
دبير جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در اين بخش از سخنان خود اظهار كرد: جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری زمانی كه برگزار می‌شوند، متمركز در يك استان هستند، اما يكی از اتفاقات نادری كه در جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) رخ داده، اين است كه اين جشنواره متمركز در يك استان نبوده و هر يك از استان‌ها ميزبان يك تا سه جشنواره فرهنگی هنری بوده و جشنواره‌های فرهنگی، هنری را به صورت ملی و بين‌المللی برگزار می‌كنند.
وی در ادامه با يادآوری اين كه 31 استان ميزبان برنامه‌های جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) هستند، ادامه داد: در يازدهمين جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) 100 برنامه در 85 موضوع برگزار می‌شود و در مجموع 500 داور در سراسر كشور داوری اين جشنواره‌ها را بر عهده خواهند داشت.
جعفری در اين بخش از سخنان خود با بيان اين كه واگذاری جشنواره‌های مختلف به استان‌ها بر اساس فرهنگ بومی و شرايط و توانمندی هر استان انجام می‌شود، گفت: به طور مثال جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی به استان اردبيل واگذار شده و استان خراسان رضوی نيز جشنواره حفظ و قرائت قرآن كريم را برگزار می‌كند، البته نوع جشنواره‌ای كه در هر استان برگزار می‌شود، مصوب شورای فرهنگ عمومی است.
وی در ادامه عنوان كرد: روند ارسال آثار به يازدهمين جشنواره بين‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) تا اول شهريور ادامه دارد، گفت: از علاقه‌مندان برای شركت در اين جشنواره و ارسال آثار به بخش‌های مختلف درخواست داريم تا هر چه زودتر آثار خود را به دبيرخانه‌ها ارسال كنند تا در روزهای پايانی با حجم زيادی از آثار روبه‌رو نشويم و آثار ارسالی در شرايط بهتری مورد داوری و ارزيابی قرار گيرد.
دبير جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در بخش ديگری از سخنان خود به تأليف دانش‌نامه امام رضا(ع) در قم اشاره كرد و گفت: دانش‌نامه امام رضا(ع) كه كار تأليف آن به تازگی در قم آغاز شده قرار است كه ظرف مدت پنج سال آماده شود و البته نخستين جلد اين دانش‌نامه هم‌اكنون آماده بوده و مردادماه رونمايی خواهد شد.
captcha