افتتاح مركز مطالعات اسلامی در دانشگاه گوته آلمان
کد خبر: 2557521
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶

افتتاح مركز مطالعات اسلامی در دانشگاه گوته آلمان

گروه بين‌الملل: مركز مطالعات اسلامی در دانشگاه گوته در شهر فرانكفورت آلمان با حضور «ماتياس لوتس باخمان»، نائب رئيس اين دانشگاه، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از اداره كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «ماتياس لوتس باخمان»، نائب رئيس دانشگاه فرانكفورت، با ابراز خرسندی از افتتاح مركز جديد مطالعات اسلامی در اين دانشگاه، گفت: ما در دانشگاه گوته فرانكفورت با ده‌ها سال تجربه و شناخت علمی، بيشترين ظرفيت را برای اداره دپارتمان مطالعات اسلامی در اختيار داريم.
اين مركز با همكاری دانشگاه گوته فرانكفورت و دانشگاه يوستوس ليبيگِ گيسن اداره خواهد شد و «عمر اُزسُی» از مؤسسه مطالعات فرهنگ و دين اسلام، مديريت آن را به عهده خواهد داشت.
پروفسور «عمر اُزسُی» (Özsoy Ömer)، پنجاه ساله، متولد تركيه و اولين استاد الهيات در يك كرسی دانشگاهی آلمانی است. وی از سال 2007 سمت استادی علوم اسلامی را در دپارتمان «الهيات انجيلی» (Evangelische Theologie) دانشگاه گوته فرانكفورت برعهده دارد.
در اين مركز اساتيد و رشته‌های گوناگون، به عنوان مثال رشته «تاريخ تفكرات اسلامی» از «فرانكفورت» و نيز «الهيات و تعليم و تربيت اسلامی» از «گيسن» به دانشجويان ارائه خواهد شد.
پژوهشگران و دانشجويان به شكل علمی با آموزه‌های اسلام و منابع دينی آن نظير قرآن، آشنا خواهند شد.
بر اساس اعلام دانشگاه فرانكفورت، در اين مركز رشته «الهيات اسلام» به شكل يك رشته علمیِ تاريخی و انتقادی عرضه خواهد شد و علاوه بر آن، رشته «دين اسلام» نيز تدريس می‌شود.
لوتس باخمان در اين باره گفت: الهيات اسلامی يكی از رشته‌هايی است كه تقاضاهای زيادی از سوی دانشجويان برای ارائه آن وجود داشته است.
وی افزود: دانشگاه ظرفيت پذيرش 400 نفر را در اين رشته دارد و بدين ترتيب دانشگاه فرانكفورت در ميان چهار دانشگاه ديگری كه چنين دپارتمانی را دارند، بزرگترين مركز مطالعات اسلامی را دارا است.
باخمان گفت: از پنج نفر استاد كه برای اين رشته در نظر گرفته شده است، دو نفر آن‌ها به طور قطعی مشخص شده‌اند.
captcha