افزایش تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی در فیلیپین
کد خبر: 2561443
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸

افزایش تلاش‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی در فیلیپین

گروه فعالیت‌های قرآنی: با ترویج دین مبین اسلام در کشور کاتولیک مذهب فیلیپین، مسلمانان این کشور تلاش‌های گسترده‌ای جهت ترویج فرهنگ قرآنی در این کشور انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، در راستای این تلاش‌ها، مسابقات قرآن كريم به عنوان یکی از عمده فعالیت‌های قرآنی مسلمانان فیلیپین در اقصی نقاط این کشور در حال افزایش است و هر ساله مسابقات متعددی در سطح شهرها و استان‌های این کشور انجام می‌شود.
برگزيدگان این مسابقات به رقابت‌های بين‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شوند و فيليپين تا كنون توانسته است در مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در جمهوری اسلامی ايران و كشور مالزی به رتبه‌های اول تا سوم دست یابد.
همچنین، مسلمانان این کشور در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در فیلیپین تلاش‌های زيادی انجام داده‌اند كه از آن جمله پروژه مشترك دارالقرآن محمد رسول الله(ص) در مسجد مهارليكا است.
این دارالقرآن توسط نعيم سليمان، از اساتید قرآن فيليپين و از نفرات برتر مسابقات بين‌المللی قرائت قرآن جمهوری اسلامی ايران مديريت می‌شود.
دارالقرآن محمدرسول الله(ص) علیرغم عمر كوتاه خود تا كنون افتخارات متعددی را در سطح محله، شهر و استان بدست آورده است كه از آن جمله نفرات برتر رده‌های برادران و خواهران در ناحيه مانيل پايتخت فيليپين است و در مسابقات قرائت قرآن كه ميان استان‌های كشور در اسفندماه 1391 برگزار شد نيز به مقام های برتر رسیدند.
همچنین، در مسابقات استانی كه در اسفند ماه هر سال در استان پانگاسينان واقع در نيمه شمالی این كشور انجام می‌شود، هيئت اعزامی دارالقرآن محمد(ص) مهارليكا مركب از ده نفر شامل سه تن سرپرست و سه تن قرآن‌آموز در رده برادران و چهار تن قرآن‌آموز در رده بانوان برای كسب عناوين قهرمانی در قرائت قرآن كريم در ميان استان‌ها شركت می‌كنند.
لازم به ذكر است، با توجه به افتخارات كسب شده از سوی دارالقرآن كريم محمد(ص) مهارليكا، امكان گشايش شعبه‌ای نيز در مسجد طلايی(كياپو) كه از مساجد بزرگ و پر ازدحام مانيل پایتخت فیلیپین محسوب می‌شود نيز ميسر است.
captcha