نيل به جايگاه بهشتی، از هديه های خداوند به روزه داران است
کد خبر: 2564026
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

نيل به جايگاه بهشتی، از هديه های خداوند به روزه داران است

گروه اجتماعی: امام جمعه هشترود، استغفار ملائكه، نيل به جايگاه بهشت، بخشش و مواردی همچنين، از هديه های خداوند به روزه داران در ماه رمضان است.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، حجت الاسلام سيد سعيد رشادی، امروز، 29 تيرماه، درجمع اهالی اين شهرستان، گفت: ماه مبارك رمضان، ماه بابركت و پر فضيلتی است و در اين ماه خداوند هديه های زيادی برای بندگان خود در قبال انجام فرايض به ويژه روزه داری عناين می كند كه استغار ملائكه، جايگاه بهشتی، بخشش و مواردی از اين قبيل از هديه های خداوند به روزه داران در ماه رمضان است.
حجت الاسلام رشادی افزود: برای اينكه روزه داران بتوانند از فيوضات ماه مبارك رمضان بهره مند شده و از الطاف الهی بهره ببرند شرط و شروطی لازم است كه حفظ دين، كنترل نفس، صله رحم، رعايت حال همسايه و مراعات حال برادران دينی از جمله شرط هاست.
وی در ادامه ياد آور شد: برای اين كه انسانها به خدا وصل شده و ماندگار باشند بايد حساب و كتاب خود و خدا را به خوبی پس داده و از امتحان الهی سرافراز بيرون بيايند.
امام جمعه هشترود در آغاز خطبه های دوم با اشاره به وفات حضرت خديجه در رابطه با ابعاد شخصيتی آن حضرت و نيز فداكاری های ايشان در طول زندگی با پيامبر مطالبی بيان و حمايتهای حضرت خديجه از اهداف پيامبر اسلام را بی نظير و موثر در روند اسلام محمدی دانست.
امام جمعه هشترود همچنين با انتقاد از برخی روزه خواران گفت: حرمت ماه رمضان و روزه داران بايد حفظ شود ولی متاسفانه برخی دانسته و ندانسته در انزار عمومی روزه خواری می كنند و وظيفه همه اين است كه آنان را امر به معروف و نهی از منكر كند.
وی افزود: در صورتی كه افرادی به هر عنوان در انظار عمومی روزه خواری بكنند با آنان به شدت برخورد و حتی به سزای اعمال خواهند رسيد.
حجت الاسلام رشادی به فعاليتهای كميته امداد هشترود در امر طرح ايتام و اكرام و كمك به نيازمندان جامعه اشاره و خدمات ارزشمند آنان را ستود.
امام جمعه هشترود به تاسيس نمايندگی عتبات عاليات در شهرستان هشترود نيز اشاره كرد و از مردم خواست تا حمايت های خود را با اين نمايندگی در جهت كمك به بازسازی و حفظ اماكن مذهبی داشته باشند.
captcha