جشن رمضان در قزوين برگزار می‌شود
کد خبر: 2564478
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

جشن رمضان در قزوين برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان قزوين گفت: سال جاری جشن رمضان از 13 تا 17 ماه رمضان در بوستان پامچال شهرك مينودر برگزار می‌شود كه اين تاريخ در مطابقت با تاريخ شمسی 31 تيرماه تا 4 مردادماه است و امكان تمديد در برگزاری اين جشن نیز وجود دارد.

هدايت صفری، مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قزوين، اظهار كرد: جشن رمضان تجلی‌گاه همدلی است آن هم همدلی دينی كه وحدت ملی، همبستگی و نشاط اجتماعی را نشان می‌دهد كه در سال گذشته نيز به خوبی برگزار شد.
وی ادامه داد: در سال جاری نيز در 13 تا 17 ماه مبارك رمضان در بوستان پامچال شهرك مينودر جشن رمضان هر شب بعد از افطار از ساعت 10 شب تا 12 شب برقرار می‌شود كه در كنار اين جشن بازارچه خيريه نيز داير خواهد بود.
مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان قزوين افزود: برای اين جشن 40 غرفه در نظر گرفته شده و همچنين برنامه‌های متنوع، مفرح، با نشاط و خنده‌های مشروع نيز پيش بينی شده است كه همزمان با برگزاری اين جشن ثبت نام افراد برای طرح اكرام و ايتام نيز انجام می‌شود و همچنين كميته امداد هر شهرستانِ استان در اين جشن غرفه‌‌ای خواهند داشت و هر شهرستان می‌تواند برای نيازمندان خود حامی جذب كند.
وی توضيح داد: در كنار غرفه‌های ديگر 16 غرفه برای طرح‌های خودكفايی، اشتغال، قالی بافی، توليد و عرضه پوشاك و كفش، توليد و عرضه محصولات كشاورزی، پرورش گل و ... پيش بينی شده است.
صفری اظهار کرد: همچنين پنج غرفه به مؤسسه‌های خيريه واگذار شده است تا آنها نيز از ظرفيت‌هايشان استفاده كنند و با حضور و تبليغ نسبت به جذب كمك‌های مردمی اقدام كنند كه در اين غرفه‌ها ستاد جهيزيه، انجمن حمايت بيماران كليوی، انجمن حمايت از معلولان كم توان ذهنی و ... حضور دارند.
وی اعلام كرد: 15 غرفه نيز توانمندی و دستاوردهای كميته امداد را به نمايش می‌گذارند؛ البته در اين جشن طرح‌های ديگر همچون طرح رضوان كه شامل ثبت نام از خيران حوزه مسكن، طرح شفا ثبت نام از خيران حوزه درمان و طرح ماعون ثبت نام از خيران حوزه اشتغال مددجويان به انجام خواهد رسيد.
مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) استان قزوين عنوان کرد: همچنين امسال 62 هزار غذای گرم توزيع می‌شود و سفره‌هايی به كمك خيران گسترده می‌شود و به نيازمندان افطاری داده خواهد شد.
وی افزود: 10 هزار سبد غذايی نيز كه جيره خشك است به ارزش هر سبد يك ميليون ريال در ميان خانواده‌های نيازمند توزيع خواهد شد كه در اين راستا شهرداری و هلال احمر نيز كمك و مشاركت دارند.
صفری خاطرنشان كرد: در طرح مفتاح الجنه سال گذشته يك ميليارد تومان جمع‌آوری شد كه در اين طرح ائمه جمعه و جماعات و مسئولان از خانواده‌های نيازمند سركشی كرده و با دلجويی عاطفی اين كمك را به آنها اهدا كردند.
وی يادآور شد: برنامه‌ريزی ما برای سال 92 اين است كه دو هزار خانواده مورد بازديد قرار گيرد كه پيش بينی می‌كنيم اين بازديدها به پنج هزار خانواده نيز گسترش يابد.
captcha