زيرساخت لازم برای برگزاری نمايشگاه بين‌المللی قرآن در قم فراهم شود
کد خبر: 2565936
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵

زيرساخت لازم برای برگزاری نمايشگاه بين‌المللی قرآن در قم فراهم شود

گروه حوزه‌های علميه: معاون بين‌الملل مركز تحقيقات كامپيوتری نور بر لزوم فراهم كردن زيرساخت‌های لازم برای برگزاری نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در قم تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) محسن مسچی، معاون بين‌الملل مركز تحقيقات كامپيوتری نور روز سه‌شنبه اول مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجوه مهم و بين‌المللی قم در سطح جهان اسلام و تشيع گفت: قم پايتخت فرهنگی جهان اسلام و شيعه است بنابراين بايد در همه فعاليت‌ها به اين بخش توجه كرد.
وی يادآوری كرد: هرگونه برنامه‌ريزی و اقدامی در قم نيازمند توجه به جنبه بين‌المللی آن است و نمی‌توان آن را ناديده گرفت.
مسچی تصريح كرد: بايد توجه داشت كه قم خاستگاه انقلاب اسلامی و نيز بيداری اسلامی در سطح كشورهای شمال افريقا و خاورميانه و همچنين جنبش‌هايی در كشورهای غربی و امريكايی است.
مسچی تاكيد كرد: اكنون جنبش‌های مبارزه با امپرياليسم و ضد استكباری در سطح دنيا شكل گرفته است كه ريشه در انقلاب اسلامی ايران دارد.
وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزيابی كردن برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی گفت: نمايشگاه قرآن و عترت بايد از سال‌ها پيش در قم شكل می‌گرفت و اكنون اين اقدام مباركی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی است.
وی ادامه داد: قم نيازمند يك مكان نمايشگاهی مناسب و ثابت برای برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی است تا بتواند پذيرای مهمانان و شركت‌كنندگانی از سطح جهان باشد.
مسچی بيان داشت: برگزاری چنين نمايشگاه‌هايی برای قم موضوعيت دارد كه برگزاری آن تدبير خوب برگزاركنندگان آن است و اين نمايشگاه بايد بسيار گسترده‌تر از تهران، در استان قم برگزار شود.
وی يادآور شد: در قم بايد شرايطی زيرساختی برای برگزاری بين‌المللی نمايشگاه قرآنی چون بستر پذيرش مهمانان خارجی، اسكان آنان، راهنمايان و مترجمين، سيستم حمل و نقل و حتی تابلوها و اعلام فراهم شود.
وی ادامه داد: برشورها، ويژه نامه‌ها، تابلوها و ديگر المان‌های در شهر بايد به چند زبان دنيا باشد تا برای مهمانان خارجی قابل استفاده باشد.
مسچی در پايان بر حضور گسترده علما، مسؤلان و متوليان شهر در نمايشگاه‌ها برای هر شب آن بيان كرد و گفت: اين حضور تاثير زيادی بر توفيق يك نمايشگاه دارد و نيز موجب ارتباطات بيشتر مردم با مسؤلين می‌شود.
نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم واقع در خيابان معلم برپا بوده و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از اين نمايشگاه بازديد كنند.
captcha