دانشنامه امام حسين(ع) در نمايشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد
کد خبر: 2565941
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

دانشنامه امام حسين(ع) در نمايشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد

گروه حوزه‌های علميه: مديرعامل موسسه فرهنگی انديشه مبنا در استان قم از عرضه دانشنامه امام حسين(ع) در نمايشگاه قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) مجتبی مطهری، مديرعامل موسسه فرهنگی انديشه مبنا روز سه‌شنبه اول مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: اين نرم‌افزار چندرسانه‌ای شامل بخش‌های مختلفی چون زندگی با ۸۹ مدخل، عاشورا با ۱۶۶ مدخل، رجال با ۷۲۳ مدخل، حرم با ۲۴ مدخل، كلام با ۴۲ مدخل و فقه با ۱۳ مدخل است.
وی مدايح و مراثی، جغرافيا، شجره‌نامه، فرهنگ‌نامه، مقالات برگزيده، كتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و رسانه را از ديگر بخش‌های اين نرم‌افزار عنوان كرد كه در بخش رسانه ۳۰۰ قطعه صوت، ۵۰۰ قطعه تصوير و ۲۵ قطعه فيلم قرار داده شده است.
وی ولادت، امامت، هجرت، شهادت، شهيدان، اسيران، دولتمردان، سپاهيان دشمن، مسير حركت، خط زمان، جغرافيای تاريخی و سرزمين‌ها را از ديگر موضوعات ارائه شده در نرم‌افزار دانشنامه امام حسين(ع) ذكر كرد.
مطهری با اشاره به سابقه ۱۳ ساله اين موسسه و توليد ۵۳ توليد نرم‌افزاری افزود: مسافر كوچولو، فرهنگ لغات عربی، دخترانه و فرياد رس از جمله توليدات اين مركز است.
وی يادآور شد: نرم‌افزار فريادرس با موضوع امام زمان (عج) برای خانواده‌ها توليد شده كه با توجه به نيازهای همه سنين و افراد در يك خانواده طراحی و تهيه شده است.
نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم واقع در خيابان معلم برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از اين نمايشگاه بازديد كنند.
captcha