عرضه نر‌م‌افزار «كودك نابغه قرآنی» در نمايشگاه قرآن
کد خبر: 2568076
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

عرضه نر‌م‌افزار «كودك نابغه قرآنی» در نمايشگاه قرآن

گروه فضای مجازی: نر‌م‌افزار «كودك نابغه قرآنی» با هدف آموزش علوم قرآنی به كودكان در بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن عرضه شد.

محمد كارگر، مدير مؤسسه كودكان شهر فرشته‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اشاره به توليد جديد اين نرم‌افزار گفت: «كودك نابغه قرآنی» محصول جديد اين مؤسسه است كه در بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن برای اولين‌بار عرضه و با سه هدف اصلی توليد شده است.
كارگر با بيان اهداف توليد اين نرم‌افزار افزود: اولين هدفی كه برای توليد نرم‌افزار كودك نابغه قرآنی مد نظر داشتيم علاقه‌مند كردن كودكان به قرآن كريم با ايجاد برنامه‌های سرگرم‌كننده‌ای بود كه در نرم‌افزار قرار گرفت. هدف دوم تسلط كودكان به خواندن و روخوانی قرآن است كه با تلاوت قرآن توسط قاری كودك برای راحتی و درك بيشتر كودكان در اين نرم‌افزار امكان‌پذير شد. هدف سوم مهارت و بالا بردن دانش قرآنی كودكان در زمينه دانستنی‌های قرآن و معما‌های قرآن بود كه آن‌ را هم در نرم‌افزار ايجاد كرديم.
مدير مؤسسه كودكان شهر فرشته‌ها با اشاره به قابليت‌های نرم‌افزار تصريح كرد: نرم‌افزار كودك نابغه قرآنی به صورتی توليد شده است كه ضمن آموزش قرآن، كودكان را در روخوانی قرآن مسلط خواهد كرد و همچنين در انتهای فراگيری مطالب، اطلاعات قرآنی آنها به دليل آموزش‌ها و منابعی كه قرار گرفته است بيشتر از سن آنها خواهد بود.
وی علت نام‌گذاری كودك نابغه قرآنی برای نرم‌افزار را اينگونه بيان كرد: نرم‌افزار قابليت‌های بسياری برای كودكان به ارمغان می‌آورد و به نحوی طراحی شده است كه اگر كودكان مطالب اين مجموعه را فرا گيرند در نهايت با بالا رفتن اطلاعات قرآنی آنها كه بيش از حد سن و معمول يك كودك است به صورت كودكی نابغه كه به معارف قرآن و روخوانی و روان‌خوانی قرآن آشنا شده است تبديل خواهد شد به همين دليل نام اين نرم‌افزار را كودك نابغه قرآنی قرار داده‌ايم.
كارگر با اشاره به بخش‌های نرم‌افزار بيان كرد: در نرم‌افزار بخش‌های همچون آموزش روخوانی قرآن با صدای قاری كودك، آموزش تجويد قرآن كه به بررسی مشكلات كودكان در مبحث تجويد و آموزش صداهای كوتاه، كشيده، ساكن، مد و تشديد و مباحث قرآنی كه در بالا رفتن يادگيری و فهم كودك از قرآن شود قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: انيميشن‌ها و كارتون‌های آموزشی‌ و تربيتی در نرم‌افزار برای كودكان با هدف كودك‌‌‌‌سازی قرار گرفته است و همچنين پازل، بازی، رنگ آميزی مرتبط با مفاهيم قرآنی و اسلامی و همچنين معماها و مسابقات قرآنی از ديگر امكاناتی است كه برای كودكان با محتوای قرآنی ايجاد شده است.
مدير مؤسسه كودكان شهر فرشته‌ها گفت: دانستنی‌ها و معما‌های قرآنی كه كودكان در اين نرم‌افزار فرا می‌گيرند در آخر به صورت مسابقه‌‌ای كه از ساده به دشوار تهيه شده است قرار می‌گيرد تا كودكان بتوانند ميزان يادگيری و درك خودشان را در زمينه علوم قرآنی، تسلط و دانش كسب شده از اين نرم‌افزار محاسبه كنند.
علاقه‌مندان برای دريافت نرم‌افزار كودك نابغه قرآنی می‌توانند به بخش رسانه‌های ديجيتال، بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن واقع در مصلی امام خمينی(ره) غرفه مؤسسه كودكان شهر فرشته‌ها مراجعه كنند.
captcha