مهلت ارسال اثر به جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی‌ رضوی تمديد شد
کد خبر: 2569128
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

مهلت ارسال اثر به جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی‌ رضوی تمديد شد

گروه اجتماعی: دبير هشتمين جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی از تمديد مهلت ارسال آثار تا بيستم مردادماه جاری خبر داد.

منصور شرفی، دبير هشتمين جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، از تمديد مهلت ارسال اثر به جشنواره مديحه‌سرايی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی خبر داد و گفت: هشتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی از سری برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام‌(ع) است كه با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منوری رضوی و گسترش فعاليت‌های‌ هنری ـ مذهبی مرتبط با سير ائمه معصومين به‌ويژه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان و دوستداران حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و تماس‌های مكرر در‌خصوص تمديد فرصت ارسال اثر به دبير‌خانه، دبير خانه دائمی اين جشنواره ‌مستقر در اردبيل اعلام كرده‌است مهلت ارسال اثر تا بيستم مرداد‌ماه جاری تمديد شده است‌.
دبير هشتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی بيان كرد: اين جشنواره علاوه بر چند بخش اصلی(مداحی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی) در بخش جنبی نيز در قالب مقالات پژوهشی برگزار می‌شود.
شرفی تصريح كرد: علاقه‌مندان و پژوهشگران در اين بخش می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در زمينه مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی از ديدگاه اسلام و ائمه اطهار(ع)، مداحان و نقش آنان در ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) به‌ويژه فرهنگ رضوی، بايدها و نبايدها در مداحی و چاووشی‌خوانی، پيشينه مداحی و چاوشی‌خوانی رضوی، آسيب‌ها و تهديدهای مداحی، ويژگی‌های بارز مداحان و چاوشی‌خوانان، مداحی و چاوشی‌خوانی از آغاز تاكنون، اردبيل مهد مداحان نام آشنا و موضوعات مرتبط ديگر به دبير خانه دائمی جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی ار سال نمايند.
وی پايان يادآور شد: اين جشنواره به همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل و با مشاركت معاونت قرآن و عترت، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنياد فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، مؤسسه فرهنگی و هنری ميعاد مغان و شورای فرهنگ عمومی استان اردبيل طی روزهای 19 الی 21 شهريور ماه برگزار می‌شود.
captcha