آيين‌نامه مسابقات قرآن بسيج دانشجويی هفته آينده ابلاغ می‌شود/برگزاری مسابقات با محوريت امام يازدهم
کد خبر: 2572524
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

آيين‌نامه مسابقات قرآن بسيج دانشجويی هفته آينده ابلاغ می‌شود/برگزاری مسابقات با محوريت امام يازدهم

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی از ابلاغ آيين‌نامه مسابقات قرآن بسيج دانشجوی خبر داد و گفت: اين آئين نامه هفته آينده به همه دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

رحيم قربانی، رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ضمن اعلام تدوين آيين‌نامه برگزاری مسابقات قرآن بسيج دانشجويی كشور، گفت: اين آيين‌نامه تدوين شده است و در هفته آينده به همه دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اينكه هر سال مسابقات قرآن و عترت بسيج دانشجويی با موضوع و محوريت يكی از ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود، افزود: امسال نيز بر همين اساس مقرر شده‌ است تا اين مسابقات با محوريت و موضوعيت امام حسن عسگری(ع) برگزار شود، همچنين سال گذشته نيز محور اين مسابقات امام هادی(ع) بود.
رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی تصريح كرد: اين مسابقات كه امسال يازدهمين دوره خود را سپری می‌كند در سه مرحله دانشگاهی، استانی و كشوری و در دو بخش بانوان و آقايان برگزار می‌شود.
قربانی در ادامه در مورد زمان‌بندی برگزاری اين مسابقات اظهار كرد: ثبت نام برای حضور در اين مسابقات از اول مهرماه آغاز خواهد شد و مرحله دانشگاهی در هفته آخر مهر و هفته اول آبان‌ماه برگزار می‌شود، همچنين زمان برگزاری مرحله استانی نيز در فاصله زمانی هفته آخر آبان تا هفته اول آذرماه خواهد بود.
وی با تأكيد بر اينكه مرحله كشوری اين مسابقات هر ساله در دهه مباركه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: امسال با توجه به اينكه محوريت مسابقات با موضوع امام حسن عسگری(ع) خواهد بود، سعی خواهيم كرد تا مرحله كشوری در سالروز ولادت اين امام همام كه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی است، برگزار شود.
رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی در مورد رشته‌های اين مسابقات نيز گفت: اين مسابقات در دو بخش قرآن و عترت برگزار می‌شود كه در بخش عترت شاهد رقابت دانشجويان در رشته‌هايی هم‌چون، تواشيح، دكلمه‌خوانی و سخنوری با محوريت امام حسن عسگری(ع) خواهيم بود.
وی افزود: در بخش قرآن نيز متسابقان در رشته‌های قرائت تحقيق، حفظ جزء سی‌ام، حفظ سه جزء و حفظ 11 جزء از قرآن كريم رقابت خواهند كرد، ضمن اينكه رقابت در رشته‌های يك جزء و سه جزء تنها در مرحله دانشگاهی و استانی است.
رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی در پايان تصريح كرد: در اين مسابقات نيز در بخش پژوهش رقابت‌ها در دو رشته تحقيق و مقاله با محوريت امام يازدهم شيعيان برگزار می‌شود.
captcha