ارسال 279 اثر به جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی
کد خبر: 2579156
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

ارسال 279 اثر به جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی

گروه اجتماعی: مداحان، چاوشی‌خوانان، محققان، گروه‌های تواشيح و مبتهلان كشور 279 اثر را به دبيرخانه جشنواره سراسری مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی ارسال كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنياد بين‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، سعيد نوريان، مسئول دبيرخانه جشنواره ملی مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی گفت: مداحان، چاوشی‌خوانان، محققان، گروه‌های تواشيح و مبتهلان كشور 279 اثر را به دبيرخانه جشنواره سراسری مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی ارسال كرده‌اند.
وی اظهار کرد: دوره هشتم اين جشنواره با استقبال گروه‌های مختلف تواشيح، مبتهلان، مداحان، چاوشی‌خوانان، محققان و پژوهشگران در سراسر كشور همراه بوده و با توجه به درخواست‌های مكرر شركت‌كنندگان و متقاضيان، مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره در دو نوبت تمديد شده است.
نوریان با بيان اينكه در مجموع، 581 نفر با 279 اثر در بخش‌های مختلف در اين جشنواره شركت كرده‌اند، افزود: گزينش آثار برتر برای حضور در مرحله پايانی آغاز شده است و در نهايت 10 تا 12 گروه تواشيح، ابتهال و چاووشی‌خوانی و 25 مداح در مرحله نهايی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی با اشاره به استقبال شايسته محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ منور رضوی از بخش مقالات پژوهشی اين دوره از جشنواره گفت: 38 مقاله پژوهشی توسط اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه و محققان از سراسر كشور به دبيرخانه ارسال شده است كه در نهايت از صاحبان 5 اثر برتر در آيين اختتاميه جشنواره تجليل به عمل خواهد آمد.
captcha