بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری تشكيل می‌شود
کد خبر: 2580104
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۱

بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری تشكيل می‌شود

گروه سلامت: بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران پرستاری اعم از پرستار، امدادگر و .. با همت كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی به منظور انجام كارهای تحقيقاتی و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تشكيل می‌شود.

سعيد لك، مدير روابط عمومی سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به اينكه بانك اطلاعات شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری تا كنون تهيه و تدوين نشده بود، گفت: تا كنون بانك اطلاعاتی شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری به صورتی متمركز وجود نداشته و كار اساسی در اين حوزه انجام نشده بود اگر چه بسيج جامعه پزشكی نيز به جمع‌آوری آثار پزشكان بسيجی اقدام كرده است اما بانك اطلاعات، آثار و اسناد مربوط به ايثارگران و شهدای جامعه پرستاری بيش از اين مقدار است.
وی پيش‌بينی كرد كه آثار مربوط به شهدا و ايثارگران جامعه پرستاری بسيار بيش از اين مقدار باشد كه بسيج جامعه پزشكی جمع‌آوری كرده است چرا كه در زمان دفاع مقدس نيز پرستاران، بهياران، مددكاران، هوشبران، امدادگران و .... حضور فعالی در جبهه‌ها داشتند و شايد اين حضور بسيار بيشتر و پررنگ‌تر از حضور پزشكان بوده و بايد اين حضور نمايانده شود.
لك با اشاره به رايزنی‌های انجام شده برای تشكيل اين بانك اطلاعاتی، افزود: اطلاعات موجود در اين بانك بيشتر به منظور كارهای تحقيقاتی مورد استفاده قرار می‌گيرد تا گام مناسبی در راستای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت باشد و اين امر به همت كانون بسيج جامعه پرستاری انجام می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات شاخصی كه در اين حوزه توسط بسيج جامعه پرستاری در حال انجام است، گفت: مشاركت در طرح چهره به چهره، تشكيل بانك اطلاعاتی و .. از شاخص‌ترين اقدامات كانون بسيج پرستاری است كه بانك اطلاعاتی پس از آماده شدن و جمع‌آوری اطلاعات در دسترس عموم قرار می‌گيرد تا تا مبنايی برای كارهای تحقيقاتی باشدكه گام مناسبی در راستای رسالت بسيج جامعه پرستاری برای ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
لك افزود: با توجه به اهميت نقش شهدا و ايثارگران در استقلال، آزادی و آبادانی كشور، به‌خصوص شهدای پرستاری كه با حضور كليدی خود در جبهه‌های نبرد حق عليه باطل توانستند نقش موثر و عظيمی را در شرايط بحرانی سال‌های دفاع مقدس ايفا كنند، كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی تصميم به جمع‌آوری اطلاعات و آثار شهدا و ايثار گران كادر پرستاری در سراسر كشور گرفته است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به چاپ آثار ايثارگران و شهدای پرستار در مجموعه‌ای مدون پس از جمع آوری مطالب مربوط به اين حوزه، گفت: سازمان نظام پرستاری 110 هيئت مديره در سراسر كشور دارد كه اطلاعات ايثارگران و شهدای پرستاری از طريق اين هيئت مديره‌ها به عنوان نمايندگان سازمان نظام پرستاری در سراسر كشور جمع آوری خواهد شد.
لك خاطر نشان كرد: اصل آثار جمع‌آوری شده به مركز اسناد ايثارگران ارسال و تصوير اين آثار در فايل‌های بايگانی كانون پرستاری بسيج جامعه پزشكی نگهداری می‌شود.
captcha