آمادگی كادر پزشكی هلال احمر برای ارائه خدمات لازم به زائران تمتع جاری
کد خبر: 2582037
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲

آمادگی كادر پزشكی هلال احمر برای ارائه خدمات لازم به زائران تمتع جاری

گروه سلامت: رئيس مركز پزشكی حج و زيارت هلال احمر با اشاره به آمادگی كادر پزشكی هلال احمر برای ارائه خدمات لازم به زائران تمتع جاری، گفت: 500 نفر از همه رشته‌های پزشكی به صورت مجموعه و در مركز بيمارستانی خدمات لازم را به زائران ارائه می‌كنند و 120 تن دارو نيز پيش از ماه رمضان ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) سيدعلی رياض، رئيس مركز پزشكی حج و زيارت هلال احمر پيش از ظهر امروز، 7 شهريور در همايش پزشكان تمتع 92 در سالن آمفی تئاتر سازمان حج و زيارت با ارائه گزارشی از نحوه ارائه خدمات پزشكی در سال جاری، گفت: كادر بهداشت و درمان هلال احمر در سال جاری شامل 500 نفر از همه رشته‌های پزشكی، پرستاری و .. است كه 280 نفر آنها به صورت مجموعه به كاروان‌ها و 220 نفر نيز در بيمارستان‌های ما خدمات لازم را به زائران ارائه می‌كنند.
رياض با اشاره به اينكه تجهيزات پزشكی و داروهای لازم به ميزان مورد نياز تامين و فراهم شده است، افزود: امكانات آموزشی عمره تكميل، تجهيزات پزشكی تعمير و تكميل و 120 تن دارو پيش از ماه مبارك رمضان تهيه و ارسال شده است و تمهيدات لازم آموزشی بر پايه پيشگيری ابتلای زائران به ويروس كرونا انديشيده شده است.
وی با اشاره به اينكه مطالب آموزشی مربوط به بيماری‌های شايع از جمله ويروس كرونا، فشار خون، ديابت و بيماری‌های قلبی، امروز در قالب كارگاه های آموزشی به پزشكان يادآوری می‌شود، افزود: از تمام ابزارهای آموزشی در زمينه ارتقای دانش 60 هزار زائر بهره گرفته‌ايم كه موارد آموزشی، برنامه‌های تلوزيونی، پيامكی و بروشورهای تبليغاتی از جمله آنها است.
رياض با اشاره به اينكه همه ساختارها برای ارائه خدمات پزشكی به زائران در صورت نياز آماده شده اند، افزود: چند سال قبل مصوبه عضويت در شورای عالی حج و ساختار تشكيلاتی و اجرايی آن را گرفتيم و با گرفتن معاونت پژوهشی ساختارها را به روز رسانديم و از نظر اجرايی خود را تثبيت كرده ايم.
وی با اشاره به ديگر اقدات انجام شده در سال های گذشته، گفت: اخذ مجوز و فارغ التحصيل شدن 14 پزشك دوره ام.پی.اچ پزشكی حج و زيارت دانشگاه تهران تا سال آينده، گرفتن قول مساعد مجوز پی.اچ.دی اين رشته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و فراهم كردن مقدمات آن، اخذ مجوز مجله علمی پزشكی حج و زيارت، منطقه ای كردن آموزش پزشكان حج، آموزش های مجازی، تشكيل دبيرخانه سلامت حج كشورهای اسلامی از جمله اقداماتی بوده كه در سال های گذشته و در سال جاری انجام شده است.
وی افزود: كلنگ احداث دو بيمارستان در نجف و كربلا به زودی زده می شود و نقشه های مربوط به ان با عراق رد و بدل شده است و قول داده اند ريال اوليه برای فونداسيون آن را تامين كنند.
رياض با اشاره به اينكه مديرت علاوه بر برنامه ريزی، تدبير و هماهنگی نيازمند ثبات نيز هست، افزود: ثبات در مديريت از ديگر عوامل مهم تر است و اگر چه همه كشورهای اسلامی از جمله تركيه اذعان به كيفيت خدمات ارائه شدن به زائران ايرانی در حج دارد، اما مديريت در اين زمينه نيز نيازمند ثبات است و بايد با مشخص شدن تكليف مركز پزشكی حج و زيارت در هلال احمر، وزارت بهداشت، بخش خصوصی و ... ثبات به اين مركز حاكم شود.
وی در پايان با اشاره به اينكه هشدارهای لازم در مورد ويروس كرونا داده شده است، افزود: اگر زائران توصيه‌ها و هشدارهای ما را برپايه پيشگيری از اين بيماری جدی بگيرند، هيچ اتفاقی نخواهد افتاد.
captcha